روزنامه واشنگتن‌پست بر اساس بازبینی ویدئوها و تصاویر مربوط به حمله موشکی سه‌شنبه ایران به رژیم صهیونیستی نوشته دست‌کم ۲۴ موشک بالستیک دوربرد ایران از پدافند هوایی اسرائیل و متحدانش عبور کرده است.

به گزارش همشهری آنلاین، ویدئوهایی که به تأیید روزنامه آمریکایی رسیده‌اند نشان می‌دهد که ۲۰ موشک به پایگاه هوایی نواتیم و سه موشک دیگر به پایگاه «تل نوف» در مرکز فلسطین اشغالی حمله می‌کنند.

تحلیلگران به این روزنامه گفته‌اند این تصاویر با اصابت مستقیم موشک‌های ایران به این پایگاه‌ها همخوانی دارند و نشان می‌دهند که آثار به جا مانده مربوط به لاشه موشک‌های رهگیری شده نیستند.

ویدئوهای دیگر نشان می‌دهند که دست‌کم دو موشک دیگر به نزدیکی مقر سازمان جاسوسی موساد برخورد کرده و باعث ایجاد دو گودال شده‌اند.

واشنگتن‌پست می‌گوید این یافته‌ها باعث ایجاد سئوالاتی درباره میزان خسارت به پایگاه‌های اسرائیل می‌شوند.

تصاویر و فیلم‌های منتشرشده‌ای که پیشتر منتشر شده‌اند حاکی از آن است که روزنامه آمریکایی یک برآورد حداقلی از اصابت‌های ایران ارائه کرده است.

واشنگتن‌پست بر اساس تحلیل تنها بخشی از ویدئوها و تصاویر مربوط به عملیات وعده صادق ۲ گزارش داده دست‌کم ۲۴ موشک بالستیک دوربرد ایران از پدافند هوایی اسرائیل و متحدانش عبور کرده‌اند.

این برآورد، مطابق آنچه روزنامه آمریکایی در گزارش خود به آنها اذعان کرده یک برآورد حداقلی از میزان اصابت موشک‌های ایران به شمار می‌رود.

واشنگتن‌پست نوشته این تحلیل را بر اساس «ویدئوهای ۳۰ ثانیه‌ای» ارائه کرده اما به جزئیات بیشتر درباره روش تجزیه و تحلیل خود اشاره نکرده.

مقام‌های نظامی ایران پیش از این گفته‌ که ۹۰ درصد از موشک‌های شلیک‌شده به اهداف خود اصابت کرده‌اند.

مرکز مطالعات بین‌المللی میدلبوری هم گفته که تیم او تنها در پایگاه نواتیم ۳۲ نقطه اصابت را شناسایی کرده است.

منبع: فارس