شهردار منطقه ۲۰ با اشاره به اینکه پروژه گردشگری بی بی شهربانو سه فاز دارد و امیدواریم تا پایان سال فاز اول آن را افتتاح کنیم گفت: زمین این پروژه ۴۰ هکتار است و بدون معارض در حال اجرا است.

به گزارش همشهری آنلاین، رضا شنگی، شهردار منطقه ۲۰ درخصوص آخرین وضعیت پروژه های تعریف شده و در حال اجرای این منطقه در حوزه های مختلف گفت: تا پایان سال به جز پروژه مترو و جدا از پروژه هایی که در آن از ظرفیت سازمان ها و شرکت ها استفاده شده، حدود یک هزار میلیارد تومان پروژه قابل افتتاح در منطقه داریم. در بحث مترو نیز جلساتی را با مترو داشتیم و برنامه ریزی کردیم به شرط تامین مالی، ایستگاه میدان شهرری در خط ۶ مترو را تا پایان سال آماده مسافرگیری کنیم.

وی افزود: پروژه پاساژ صدف را داریم که مجموعه‌ای عظیم با بیش از ۲۴۰ واحد تجاری و پارکینگ است و اقدامات لازم برای تکمیل و استفاده شهروندان از آن در حال انجام است.

افتتاح فاز اول پروژه گردشگری بی‌بی‌ شهربانو تا پایان سال

شنگی با بیان اینکه قطب گردشگری بی بی شهربانو بزرگترین پروژه گردشگری کشور است که با قراردادی به مبلغ ۵۰۰ میلیارد تومان در حال احداث است، ادامه داد: این پروژه سه فاز دارد و امیدواریم تا پایان سال فاز اول آن را افتتاح کنیم. زمین این پروژه ۴۰ هکتار است و پروژه بدون معارض در حال اجرا است.

شهردار منطقه ۲۰ درباره سایر پروژه های منطقه نیز بیان کرد: ارزش آسفالت ریزی که تا امروز در منطقه انجام شده به بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان می رسد. همچنین سرای محله حمزه‌آباد دیگر پروژه ای است که تا پایان سال افتتاح می شود و این پروژه به این دلیل اهمیت دارد که حمزه‌آباد تنها محله بدون سرای محله منطقه است.

به گفته وی؛ بازسازی و احداث آبنماها در میادین و بازپیرایی میادین از جمله میدان نماز که بزرگترین میدان آیینی منطقه ۲۰ است نیز در دستور کار قرار گرفته است.

شهردار منطقه ۲۰ در پایان خاطرنشان کرد: پروژه دسترسی آزادگان- دستواره که توسط معاونت فنی و عمرانی در حال احداث است و پیاده روسازی و نهرسازی در سطح منطقه دیگر پروژه های در حال اجرای منطقه را شامل می شود.

منبع: خبرگزاری شهر