پیشکسوت پرسپولیس ضمن ارزیابی فنی تیم پرسپولیس، در مورد تیم رقیب هم گفت که نکونام قدر جواهری که در دستانش داشت را ندانست.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس مرتضی فنونی زاده در مورد دیدار امروز پرسپولیس و چادرملو اردکان اظهار داشت: اگرچه پرسپولیس در لیگ نخبگان آسیا خوب نتیجه نگرفته و خیلی خوب بازی نکرده البته در آن مسابقات هم رفته رفته بهتر می شویم اما در لیگ برتر شرایط مناسبی دارد و این دو تورنمنت دو مقوله جدا هستند و اکنون پرسپولیس با یک بازی کمتر در رده چهارم جدول لیگ برتر ایستاده و عصر امروز هم مقابل چادرملو اردکان به میدان می رود مسابقه ای که در ورزشگاه تختی تهران است و نمی دانم شرایط زمین چمنش چطور است.امیدوارم هرچه زودتر ورزشگاه آزادی برسد تا بتوانیم در این ورزشگاه میزبان حریفان خود باشیم.


وی افزود: چادرملو اگرچه تازه به لیگ برتر صعود کرده اما به هیچ عنوان فوتبالی دفاعی ارایه نمی دهد و من فیلم دو بازی این تیم را دیده ام تیمی هجومی است که این بازی هجومی می تواند به پرسپولیس کمک کند و به نظرم پرسپولیس با اختلاف ۲ گل می تواند چادرملو را شکست بدهد. البته به شرطی که مثل بازی با پاختاکور بازی نکنیم و یک گل بزنیم و ۷۰ دقیقه فوتبال بی کیفیت ارایه بدهیم! خوشبختانه امید عالیشاه هم به این بازی می رسد و این بهترین خبر برای هواداران و گاریدو سرمربی پرسپولیس است.


مدافع اسبق پرسپولیس در مورد اینکه چرا این تیم در لیگ نخبگان آسیا پرنوسان ظاهر شده گفت: پرسپولیس در دهه ۶۰ و ۷۰ وقتی گل اول را به حریف می زد به دنبال زدن گل های دوم و سوم بود اما اکنون نمی دانم چرا اینگونه نیست! بعد از گلزنی زودهنگام به پاختاکور بازیکنان از سر شکم سیری بازی کردند! شاید برخی هواداران از من گلایه کنند اما واقعیت این است که اگر پرسپولیس در شروع بازی گل بخورد بهتر است تا گل بزند! زیرا وقتی از حریف عقب می افتند سراسر هجومی بازی می کنند . البته بهتر آن است که پرسپولیس اصلا گل نخورد ولی اگر زود گل بخورد، گل های زیادی می زند، فصل گذشته سه گل از استقلال خوزستان خورد و ۴ گل زد و پیروز شد.


مرتضی فنونی زاده در مورد تغییرات در کادرفنی تیم استقلال گفت: استقلال تیم حریف است و خیلی به من ارتباطی ندارد اما چون سوال کردید می گویم که هرچقدر استقلال و پرسپولیس قدرتمندتر باشند به سود فوتبال کشور است و باعث می شود تیم ملی قدرتمندتری داشته باشیم. در ۱۰ سال اخیر فقط پرسپولیس و استقلال قهرمان شده اند و البته قهرمانی ما پرسپولیسی ها بیشتر است و گاهی تیم سپاهان هم در آن لابه لا قهرمان می شود! شاید هر ۱۰ سال یکبار آنها قهرمان شوند.


وی افزود: بختیاری زاده که جانشین نکونام شده از بازیکنان سابق استقلال است و حتما مدیران در وجودش چیزی دیده اند که او را سرمربی تیم کردند اما نکونام غرق سیستم کی روش بود! نمی دانست چه جواهری در دستانش است. در ورزشگاه آزادی و در حضور هواداران خود استقلال دفاعی بازی می کرد. در شهرهای مختلف هم مقابل تیم حریف دفاعی بازی می کرد و دل به پرتاب های بلند و ضربات ایستگاهی داشت!


پیشکسوت پرسپولیس با اشاره به اینکه استقلال در زمان مربیانی مثل فرهاد مجیدی و استراماچونی زیبا و هجومی بازی می کرد؛ گفت: هواداران هم بازی هجومی دوست دارند. استقلال فصل گذشته نیز با همان روش دفاعی با اشتباهاتی که خودش مرتکب شد قهرمانی را دو دستی تقدیم ما کرد قهرمانی که البته شایسته اش هم بودیم. زیرا سرمربیان استقلال و پرسپولیس فرصت اشتباه ندارند و یک اشتباه ممکن است به قیمت از دست رفتن جام تمام شود.


فنونی زاده درمورد اینکه بختیاری زاده می تواند در استقلال تحول مثبتی ایجاد کند، گفت: فکر نمی کنم! همان نفرات و همان سیستم خواهند بود ولی چون بختیاری زاده خودش مدافع بوده شاید تیم را هجومی تر کند و دو سه تغییر در ترکیب اصلی تیم ایجاد کند.