آیین افتتاح ۱۲۶پروژه شهری در موعدی دیگر از پویش افتخار و امید برگزار شد. این پروژه‌های ورزشی، ترافیکی، عمرانی و فرهنگی از امروز در منطقه۵ قابل استفاده هستند.

به گزارش همشهری‌آنلاین، محمد رضا پوریافر شهردار منطقه۵ در آیین مراسم افتتاح ۱۲۶پروژه شهری منطقه۵ گفت: خدمت در شهرداری توفیق بزرگی است. ما خادم مردم هستیم و با تنوع بسیار حجم کار و خدمت، زحمات شبانه‌روزی انجام می‌شود.
به گفته پوریافر، مجموعه ورزشی برادران شهید رضایی مشکلات ملکی داشت و سالها بی استفاده مانده بود و فرسوده شده بود. با تاکید آقای زاکانی شهردار تهران، با توافق ۶۰۰میلیارد تومانی در اختیار مردم قرار گرفت.
این‌مجموعه نیاز ضروری شهروندان است و نباید بخاطر بحث تملک از مدار خدمت خارج می‌شد. مشکل اختلاف سازمانها مشکل متداولی است و نباید این بحث مانع از خدمت به مردم شود. محله ارم حالا امکانات ورزشی خوبی خواهد داشت و کار بازسازی صورت گرفته است.امیدواریم هم مردم را راضی کنیم هم خدای متعال بر کارهای ما رضایت داشته باشد.
شهردار منطقه۵ تاکید کرد: امروز ۱۲۶پروژه در مرحله افتتاح قرار گرفته که برخی توسعه محله‌ای است با نظر مردم در طرح من شهردارم۲ احصا شده و برخی نیز با نیازسنجی از سوی مدیریت شهری صورت گرفته و آماده استفاده برای مردم شده است.

توسعه ورزش در تهران

حسین اجاقی رییس سازمان ورزش شهرداری تهران در این مراسم گفت: در دوره جدید مدیریت شهری آقای زاکانی توجه جدی به نیاز مردم دارند. یکی از این موضوعات ورزش است که یا از طریق مجموعه‌های ورزشی است و یا از طریق رویدادهای ورزشی. اماکن ارزان قیمت و در دسترس هستند. همین مجموعه شهید رضایی ظرفیت بزرگی برای مردم است.

به گفته اجاقی سرانه ورزشی در جهان ۲متر و در تهران ۱.۵متر است. در این دوره ۵۳صدم این سرانه را افزایش دادیم. تعرفه‌های ورزشی بسیار ارزان قیمت است‌و حتی ارزانتر از نرخ مجموعه‌های ورزشی دولت. رویداد قهرمان شهر یک میلیون نفر را درگیر ورزش کرد. ترویج ورزش استعدادیابی و افزایش ورزش همگانی از اهداف ماست.

رییس سازمان ورزش همچنین تصریح کرد که رویداد بزرگ ورزش زورخانه‌ای در تهران خواهیم داشت. مسابقه دوی استقامت هم با حضور چند ده هزار نفر برگزار خواهد شد. رویدادهای جالبی در پیش داریم.

خلق حماسه‌ای دیگر

داوود گودرزی، معاون خدمات شهری و محیط زیست شهردار تهران در مراسم افتتاح پروژه‌های منطقه ۵ گفت: با همراهی مجموعه‌ای بزرگ این پروژه‌ها افتتاح شده‌اند. تا امروز ۱۴۵ رویداد افتخار و امید برگزار شده و این خود خلق یک حماسه‌ است. اینکه در موضوعات مختلف ظرفیت‌ها برای مردم فراهم شود. با روحیه جهادی این کار صورت گرفته و همه سختی‌ها به جان خریده شده تا کار به این مرحله برسد. با وجود این خلق حماسه و روحیه جهادی، ما همچنان مدیون مردمیم. هم لیاقت و شان مردم بیشتر از اینهاست هم ما برای کار راه زیاد داریم. باید عید فطر این مجموعه ورزشی افتتاح می‌شد. من خودم را مدیون مردم می‌دانم. ما وظیفه داریم برای مردم کار کنیم.

به گفته گودرزی، در موضوعات مختلف مدیریت شهری بیش از ۱۰ سال کار شده است. ۳میلیون نهال و درخت کاشتیم با وجود دروغ‌هایی که درباره قطع درخت راه افتاد. ۴۰کیلومتر مترو ساختیم. کلنگ ۲۳۰هزار واحد مسکونی را زدیم. ۲۵درصد کل معابر شهر را آسفالت کردیم. ده‌ها کار شده و باید کار بیشتر هم انجام دهیم. ما هستیم تا برای مردم نوکری کنیم. با روحیه جهادی این کار ممکن می‌شود.

معاون شهردار تهران در پایان گفت: ۱۲۶پروژه شهری با ارزش ۲۸۰میلیارد تومان در اختیار مردم قرار گرفته اما با عددهای غیر مستقیم عدد به هزار میلیارد می‌رسد.

منبع: همشهری آنلاین