همشهری آنلاین: مدیر برنامه آنفلوانزا و مراقبت بهداشت مرزی وزارت بهداشت از اولین مورد مرگ ناشی از آنفلوآنزای آ در ایران خبر داد.

به گزارش ایسنا دکتر محمود سروش آخرین شمار مبتلایان آنفلوانزای نوع آ را در کشور 285 نفر برشمرد و گفت: همچنین یک زن 36 ساله مبتلاء به بیماری مزمن ریوی و معتاد به مواد مخدر بر اثر تماس با فرد آلوده به ویروس آنفلوانزای نوع آ و  به بیماری مبتلا و  جان خود را از دست داد.

دکتر سروش افزود: این مورد فوتی برای مدتی در بیمارستان بستری و تحت مداوا بوده است اما به لحاظ ضعیف بودن سیستم ایمنی، ابتلای بیمار به آنفلوانزای نوع آ به مرگ وی منجر شده است.

وی، با توصیه به زنان باردار مبنی بر استراحت در منزل و کاهش میزان تماس‌های بی‌مورد به ویژه در سه ماهه دوم و سوم بارداری، گفت: روزه‌داران هم در این ایام از سجاده و جانمازهای شخصی خود در مساجد و تکایا استفاده و از روبوسی خودداری کنند.

مدیر برنامه آنفلوانزا و مراقبت بهداشت مرزی وزارت بهداشت، ادامه داد: هموطنان در تماس با افراد و حین عطسه و سرفه فاصله دو متری را رعایت و از دستمال کاغذی برای نگهداری جلوی دهان و بینی استفاده کنند.

سروش با تاکید بر شست‌وشوی مکرر دست و صورت تصریح کرد: چنانچه روزه‌داران در این ایام حال عمومی مساعدی نداشته باشند، بلافاصله پس از اقامه نماز برای استراحت به منزل برگردند.