بنا بر گزارش سازمان هواشناسی کشور فعالیت سامانه بارشی امروز یکشنبه (۱۵مهر) در خراسان جنوبی به قدری است که هشدار نارنجی هواشناسی منتشر شده‌.

به گزارش همشهری ‌آنلاین کارشناس سازمان هواشناسی کشور با اعلام این خبر به همشهری گفت: «رگبار باران، رعد و برق، تگرگ، وزش باد شدید موقت و خیزش گردوخاک امروز در خراسان جنوبی رخ می‌دهد که سبب طغیان رودخانه‌ها و بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه ها و مسیل‌ها، صاعقه، آبگرفتگی معابر عمومی، لغزندگی جاده‌ها، شکل گیری روان آب و سیلاب، سقوط سنگ و اشیاء از ارتفاعات، احتمال رانش کوه، وزش باد نسبتا شدید تا شدید، خسارت به سازه‌های موقت و محصولات کشاورزی می‌شود. به شهروندان خراسان جنوبی توصیه می‌شود از هرگونه تردد غیر ضروری و توقف در حاشیه روخانه‌ها و مسیل‌ها پرهیز کنند.»
کبری رفیعی افزود: «ادامه بارش‌ها امروز (۱۵ مهر) در جنوب خراسان رضوی، خراسان جنوبی و نیمه شرقی یزد با افزایش ابر، گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک نیز پیش‌بینی می‌شود. روز دوشنبه (۱۶ مهر) نیز در خراسان جنوبی، مناطقی از سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان و روز سه‌شنبه (۱۷ مهر) بارش‌ها در جنوب سیستان و بلوچستان و شمال آذربایجان غربی پیش‌بینی می‌شود.»
رفیعی ادامه داد: «طی دو روز آینده در شمال شرق، بخش‌هایی از مرکز، جنوب غرب، جنوب و استان‌هایی که در دامنه جنوبی البرز مرکزی و شرقی واقع شدند، در برخی ساعات وزش باد شدید موقتی و خیزش گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.»
آب‌های خلیج فارس مواج و متلاطم است.
تهران نیز نوسانات دمایی ۱۵ و ۲۵ درجه سانتی‌گراد را دارد. آسمان نیز ابری تا نیمه ابری و در برخی ساعت با افزایش وزش باد همراه است.

بیشتر بخوانید:
تهران از این روز گرم می شود
این ۱۷ استان ها امروز بارانی هستند | افزایش دما از روز دوشنبه
یک شهر ایران در میان گرمترین های جهان باقی ماند
تاثیر توده هوای سیبری بر شرایط جوی خاورمیانه | توده هوای قطبی چیست؟