کارشناس مسائل منطقه گفت: اخیرا معاون رئیس ستاد ارتش اعلام کرده منطقه و آینده رژیم صهیونیستی درخطر است و رژیم نمی‌تواند دربرابر محور مقاومت بحنگند و باید نتانیاهو آتش بس را بپذیرد.

حسن هانی‌زاده کارشناس مسائل منطقه در گفت‌وگو با خبرنگار همشهری آنلاین، با اشاره به وضعیت نظامی اسرائیل بعد از ۱۲ ماه جنگ، اظهار کرد: با گذشت یکسال از عملیات طوفان الاقصی، علارغم شهادت ۴۲ هزار زن و کودک در غزه و آسیب‌های جدی که به ساختار مدنی و شهری غزه به وجود آمده است، همچنان مردم این شهر در برابر تجاوزهای رژیم صهیونیستی ایستادگی می‌کنند.

وی ادامه داد: از یکسال گذشته رژیم صهیونیستی بارها با استفاده از هواپیماهای پیشرفته به بمباران مراکز بهداشتی، علمی، فرهنگی و مذهبی شهر غزه پرداخته و قصد داشت اهالی غزه را به سمت مصر و کشورهای همجوار کوچ دهد اما مقاومت مردم منجر به خنثی شدن توطعه رژیم صهیونیستی شد و جنگی را که حماس و جهاد اسلامی در برابر رژیم آغاز کردند موجب فرسایش بدنه ارتش این رژیم شده است.

هانی‌زاده گفت: در طول یکسال گذشته رژیم صهیونیستی بیش از ۲ هزار کشته و ۹ هزار زخمی داشته است و ۸۰۰ تانک مرکاوا این رژیم نیز منهدم شده، علاوه براین ۱۵ هزار سرباز از بدنه ارتش فرار کردند. همچنین گزارش‌ها نشان می‌دهد رژیم صهیونیستی حدود ۱۰۰ هزار میلیارد دلار هزینه کرده است و برای اقتصاد شکننده اسرائیل این هزینه، قابل تحمل نیست.

کارشناس مسائل منطقه بیان کرد: فرار صهیونیست‌ها از سرزمین‌های اشغالی و کوچ آنان به سمت اروپا و آمریکا آسیب جدی برای این رژیم داشته و این افراد اعتماد خود را به ارتش رژیم صهیونیستی که پیش از این به عنوان ارتش شکست ناپذیر معرفی شده بود، از دست داده‌اند.

وی افزود: با توجه به سکوت جامعه جهانی، محور مقاومت به سمت کمک به مردم غزه رفت و انصارالله در یمن، الحشد الشعبی در عراق و حزب الله در لبنان توانستند آسیب هایی را به رژیم صهیونیستی وارد کنند، به گونه‌ای که این رژیم در باتلاقی دست و پا می‌زد و نتانیاهو که در عرصه سیاسی، امنیتی و نظامی شکست خورده است با ترور شخصیت‌های تاثیرگذار محور مقاومت و بمباران وحشیانه در لبنان و غزه قصد دارد یک دستاورد نظامی برای خود داشته باشد اما محور مقاومت با پرتاب موشک‌های دوربرد و رادارگریز به مدت یکسال ارتش رژیم صهیونیستی را زمین گیر کرده است.

هانی‌زاده تصریح کرد: صهیونیست‌ها یکسال است که در پناهگاه‌‎ها به سر می‌برند و بیشتر تاسیسات نظامی و استراتژیک این رژیم در شهرهای حیفا، ایلات و تل آویو منهدم شده است، که باتوجه به محدودیت اراضی اشغالی، رژیم صهیونیستی به شدت آسیب پذیر است و تمرکز تاسیسات نظامی و استراتژیک در مناطق محدود، منجر شده تا موشک‌های زیادی به این تاسیسات برخورد کند و باعث فلج شدن وضعیت داخلی رژیم صهیونیستی شود.

کارشناس مسائل منطقه اضافه کرد: رژیم صهیونیستی با حمله به کشورهای محور مقاومت تلاش دارد پای قدرت‌های جهانی را به جنگ منطقه‌ای باز کند اما اگر قصد داشته باشد که دست به ماجراجویی جدیدی بزند قطعا محور مقاومت با قوت بیشتری پاسخ خواهد داد.

وی با اشاره به اختلاف بین دولت و ارتش رژیم صهیونیستی، گفت: در این مدت شکاف عمیقی بین ژنرال‌های ارتش و سیاسیون این رژیم صورت گرفته است و بسیاری از ژنرال‌های ارتش اعلام کردند که قادر به ادامه جنگ نیستند و به نتانیاهو هشدار دادند. این اختلاف و عدم توجه نتانیاهو، باعث استعفای ژنرال‌ها از خدمت شده است و اختلاف نظرها هر روز گسترده تر می‌شود.

هانی‌زاده با اشاره به امتناع نیروها از اعزام به جنگ، خاطرنشان کرد: فرار سربازان ذخیره از بند ارتش موجب شده که رژیم بسیاری از پناهندگان را به عنوان نیروهای مزدور وارد ارتش کند اما همین نیروها که عمدتا از کشورهای آفریقایی هستند حاضر به حضور در جنگ نشدند که منجر به ضعف نیرو انسانی در ارتش شده است، اخیرا معاون رئیس ستاد ارتش اعلام کرده منطقه و آینده رژیم صهیونیستی درخطر است و رژیم نمی‌تواند دربرابر محور مقاومت بحنگند و باید نتانیاهو آتش بس را بپذیرد.