پیشکسوت تیم فوتبال استقلال با تاکید بر این که مدیران این باشگاه دیگر نباید به فکر استفاده از مربی ایرانی باشند گفت: سرمربی جدید باید بتواند تیم را از نظر روانی برای دیدارهای سخت آماده کند.

به گزرش همشهری آنلاین، هاشم حیدری به ارزیابی اتفاقات رخ داده در تیم فوتبال استقلال و تغییر سرمربی این تیم اشاره کرد و گفت: نکونام نتوانست تا پایان فصل در استقلال بماند و او باید آخرین مربی ایرانی باشد که هدایت استقلال را برعهده داشته است. او تلاش زیادی کرد و فصل گذشته هم تا نزدیک به قهرمانی پیش رفت اما گل دقایق پایانی پرسپولیس اجازه نداد تا آبی ها با نکونام به مقام قهرمانی برسند.

وی افزود: فصل گذشته با اینکه استقلال با نکونام مشکلات زیادی را پشت سر گذاشت و همانند امسال نفرات خوبی در این تیم نبودند اما آبی ها پرتلاش ظاهر شده و تا روزهای پایانی برای قهرمانی می جنگیدند اما امسال شرایط کاملا متفاوت شد. با اینکه چند بازیکن به جمع آبی پوشان اضافه شد اما این تیم نتوانست نتیجه مطلوب را به دست بیاورد. فضای مجازی هم علیه نکونام بود و نتایجی که به دست آمد این فرصت را به مخالفان نکونام داد تا با فشار به هیات مدیره، مدیرعامل و مسئولان هلدینگ، آنها را مجبور کند تا با استعفای نکونام موافقت کرده و او رسما از استقلال جدا شود.

وی گفت: جواد نکونام خودش یک استقلالی است و تلاش زیادی کرد تا بتواند در این فصل عملکرد موفقی داشته باشد اما شکست برابر پرسپولیس آن هم در دقایق پایانی باعث شد تا نکونام دیگر شرایط حضور در استقلال را نداشته باشد و هواداران هم چندان تمایلی به ماندن او نداشته باشند. بنابراین اعتقاد دارم استعفا بهترین کار بود و او فضا را برای مدیران باز گذاشت تا آنها بتوانند تغییرات اساسی در کادر فنی به وجود بیاورند.

حیدری در خصوص انتخاب سرمربی جدید گفت: باید از فکر اینکه دوباره هدایت استقلال را به یک مربی ایرانی بدهیم، دور شویم. آبی ها نیاز به یک تحول اساسی دارند البته نه اینکه هر مربی خارجی بی کیفیت و بی دانش را بیاوریم. مدیران استقلال باید مربی ای را به خدمت بگیرند که از رزومه فنی خوبی برخوردار باشد، با فوتبال روز دنیا آشنا بوده و بتواند استقلال را از این شرایط سخت بیرون بیاورد. درست است که استقلال در لیگ امسال دو بازی را واگذار کرده اما هنوز در ابتدای راه هستیم و می تواند با چند برد پیاپی خود را به صدر جدول برساند.

مهاجم سابق فوتبال ایران خاطرنشان کرد: مدیران استقلا ل باید منطقی، بدون عجله و بدون فشاری که در فضای مجازی به آنها وارد می شود سرمربی جدید را انتخاب کنند. نباید عجله به خرج دهند و مربی ای را بیاورند که دوباره با نتیجه نگرفتن استقلال، دردسر آنها بیشتر شود. زمان لازم است تا یک مربی خوب را پیدا کنند و هدایت استقلال را به او بسپارند.

کارشناس فوتبال در مورد انتخاب سهرابی بختیاری زاده به عنوان سرمربی موفق گفت: سهراب سالها در استقلال بازی کرده، با شرایط و مشکلات این تیم کاملا آشنا است و اعتقاد دارم او ریسک بزرگی کرد که در این وضعیت حساس هدایت آبی ها را موقتا به عهده گرفته است. شاید تا انتخاب سرمربی جدید چند هفته ای طول بکشد و او باید هوشیارانه عمل کند، بازیکنان را از لحاظ روحی و روانی آماده دیدارهای پیش رو کند.

وی گفت: نقش روزبه چشمی و حسین حسینی به عنوان بزرگترها و کاپیتان های تیم در کمک به سهراب بختیاری زاده بسیار تاثیرگذار خواهد بود. بختیاری زاده راه سختی در پیش خواهد داشت.

کارشناس فوتبال گفت: در این که بختیاری زاده نمی تواند در این چند روز تاثیر بسزایی در روند فنی استقلال داشته باشد شکی نیست اما او می تواند بجز مسائل فنی، تیم را از لحاظ روحی و روانی آماده کند. اتفاقی که برای دیدار با هوادار رخ داد و استقلال شرایط بهتری نسبت به گذشته داشت.

وی افزود: درست است که حمید رجبی با کیانوش رحمتی به همراه نکونام از استقلال جدا شده اند اما بختیاری زاده می تواند از تجربه نوازی و غلامپور که بازیکنان را به خوبی می شناسند استفاده کرده و با آنالیز دقیق حریفان به میدان برود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: هواداران استقلال همیشه کنار تیم شان هستند. درست است که آنها از عملکرد نکونام راضی نبودند اما دست از حمایت تیم برنداشتند. اکنون آنها باید از سهراب بختیاری زاده حمایت کنند. درست است که او به عنوان سرمربی موقت به استقلال آمده است اما تمام تلاش او این است که آبی ها در دیدارهای آینده موفق باشند. باید همه چه تماشاگران و چه پیشکسوتان دست به دست هم داده و از تیم حمایت کنند تا استقلال بتواند دوباره به روزهای اوجش بازگردد.

منبع: مهر