بازگشت ترامپ به باتلر واقع در پنسیلوانیا، دقیقاً یک ماه قبل از انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا (پنجم نوامبر) اتفاق می‌افتد که جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا روز جمعه اعلام کرد ممکن است نتیجه آن مسالمت‌آمیز نباشد.

به گزارش همشهری آنلاین، دونالد ترامپ رییس جمهور سابق آمریکا و نامزد جمهوری خواهان در انتخابات سال ۲۰۲۴ روز شنبه در محلی حضور یافت که در ماه جولای گلوله شلیک شده از اسلحه یک فرد ضارب از نزدیکی سر او عبور کرد و وی از این سو قصد جان سالم به در برد.

به گزارش ایرنا از «دیجیتال ژورنال»، بازگشت ترامپ به باتلر واقع در پنسیلوانیا، دقیقاً یک ماه قبل از انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا (پنجم نوامبر) اتفاق می‌افتد که جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا روز جمعه اعلام کرد ممکن است نتیجه آن مسالمت‌آمیز نباشد.

این بار تمهیدات امنیتی به طرز محسوسی شدیدتر بود و گروه‌های تک تیرانداز در چندین ساختمان اطراف مستقر شدند و یک پهپاد نظارتی در محل درحال پرواز بود.

ترامپ پس از شکست دادن بایدن در یک مناظره تلویزیونی در اواخر ژوئن، در نظرسنجی‌ها پیشتاز بود و به عنوان یک شهید سیاسی وارد کنوانسیون جمهوری‌خواهان در میلواکی شد.

تصاویر ترامپ با چهره‌ای پر از خون، در حالی که مشتش را در هوا برده و و فریاد می‌زد «بجنگ، بجنگ، بجنگ»، به تصاویر اصلی کارزار انتخاباتی او تبدیل شد.

روز شنبه، بسیاری از حامیان ترامپ پیراهن‌هایی به تن داشتند که با نمادهای ترور مزین شده بود و برخی گوش‌های خود را پوشیده بودند که یادآور بانداژ روی گوش ترامپ پس از تیراندازی بود.

جی دی ونس معاون ترامپ در این سخنرانی همراه ترامپ است و ایلان ماسک، میلیاردر آمریکایی در رسانه اجتماعی خود به نام ایکس نوشت که او نیز در جمع حاضران سخنرانی خواهد کرد.

ترامپ: کل جهان به ما می‌خندد

«دونالد ترامپ» گفت یک زمانی کل جهان به ایالات متحده احترام می‌گذاشت، اما حالا همه آنها «به ما می‌خندند».

بنابر روایت ایسنا، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا و نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ این کشور در یک رویداد انتخاباتی در شهر «باتلر» واقع در ایالت پنسیلوانیا خطاب به هوادارانش گفت: «کل جهان به ما احترام می‌گذاشتند. بسیار هم احترام می‌گذاشتند، اما اکنون به ما می‌خندند.»

رئیس‌جمهور سابق آمریکا در ادامه سخنرانی‌اش با اشاره به مسئله امنیت مرزهای کشورش گفت: «ما مرزهای باز نمی‌خواهیم، می‌خواهیم؟! شما لایق دولتی هستید که به شهروندان خود احترام بگذارد، از آنها محافظت کند، از حاکمیت کشور، امنیت، شرف و آزادی شما دفاع کند.»

ترامپ در ادامه افزود: «شما لایق کشوری هستید که همه چیز را از نو بسازد و همه چیز را بهتر کند. ما احترامی را می‌خواهیم که چهار سال پیش آن را داشتیم. اکنون کل جهان به ما می‌خندد و ما نمی‌توانیم اجازه دهیم آنها به ما بخندند، می‌توانیم؟!»

«دونالد ترامپ» تقریبا سه ما پس از ترور نافرجامی که از آن جان سالم به در برد، مجددا به همان محل برگزاری رویداد انتخاباتی در شهر «باتلر» بازگشت و «ایلان ماسک» میلیاردر و کارآفرین آمریکایی و مدیرعامل شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) هم برای اولین بار در رویداد انتخاباتی بر روی صحنه در کنار ترامپ ظاهر شد.

طی این رویداد، ترامپ ضمن آنکه دولت «جو بایدن» و معاونش «کامالا هریس» را دولتی «ضعیف» خواند، گفت که رئیس‌جمهور بایدن و هریس به‌عنوان معاونش و نامزد حزب دموکرات در انتخابات ۲۰۲۴ «به شهرت آمریکا آسیب می‌زنند».

این رئیس‌جمهور سابق آمریکا باز هم این مسئله را مطرح کرد که اگر رئیس‌جمهور می‌شد، جنگ اوکراین و غزه رخ نمی‌داد.

ترامپ هم‌چنین در شهر «باتلر» خاطر نشان کرد که روابط خوبی با تمام رهبران جهان از جمله «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه و «شی جین‌پینگ» رئیس‌جمهور چین داشت.

این نامزد حزب جمهوری‌خواه تاکید کرد که اگر در انتخابات ریاست‌جمهوری ماه نوامبر پیروز شود، سریعا به جنگ اوکراین خاتمه خواهد داد.

منبع: ایرنا