تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۵

تیم فوتبال ناپولی با کونته و لوکاکو مدعی قهرمانی در سری A ایتالیا است.

به گزارش همشهری‌آنلاین، ناپولی زیرنظر اسپالتی برای سومین‌بار در تاریخ خود قهرمان ایتالیا شد اما با رفتن این مربی به تیم ملی ایتالیا، اوضاع برای ناپلی‌ها به‌خوبی پیش نرفت. آنها زیرنظر رودی گارسیا به یک تیم معمولی تبدیل شدند و با ماتزاری هم کاری از پیش نبردند. با آمدن آنتونیو کونته، حالا پارتنوپی بار دیگر به مدعی اصلی قهرمانی تبدیل شده است. آنها جمعه‌شب ۳بر یک کومو را شکست دادند و این در حالی است که فصل را با یک شکست ۳بر صفر مقابل هلاس ورونا آغاز کرده بودند اما در ۷‌بازی بعدی، ۶‌برد به‌دست آوردند. با پنجمین پیروزی پیاپی، شاگردان کونته با ۱۶امتیاز در صدر جدول قرار گرفتند. آنها در فاصله شکست هفته اول تا پیروزی هفته هفتم، یک مساوی هم با یوونتوس مدعی داشتند.

تونل وحشت

اگر کونته بتواند آبان‌ماه را به‌سلامت رد کند، بخت نخست قهرمانی خواهد بود. تیم او در یک مقطع فشرده پشت‌سرهم با تیم‌های میلان، آتالانتا، اینتر، رم، تورینو، ۲ بازی رفت‌وبرگشت در جام حذفی مقابل لاتزیو و بازی با اودینزه را در پیش دارد که همگی سخت و برای کله‌پا کردن یک سرمربی کافی است.

پرواز دوباره

لوکاکو از روی نقطه پنالتی گل زد. او مهاجم محبوب کونته است و زیرنظر سرمربی ایتالیایی ۶۷گل و ۲۰پاس‌گل ثبت کرده است. مهاجم بلژیکی بهترین دورانش را با کونته تجربه کرده و با او قهرمان سری‌آ و آقای گل لیگ شده است. این گل و پاس‌گل در صدویکمین بازی‌اش زیرنظر کونته صورت گرفت. لوکاکو از زمان حضورش در ناپولی در ۶بازی موفق به ثبت ۳گل و ۵پاس‌گل شده و در حال‌حاضر بهترین پاسور تیم هم هست. از زمان ۲۰تیمی شدن سری آ (۰۵-۲۰۰۴)، لوکاکو تنها بازیکنی است که در ۵‌بازی اول خود برای ناپولی بیشترین مشارکت در گل‌ها را داشته؛ ۷تأثیرگذاری. حالا مشخص شده کونته حق داشته به‌خاطر لوکاکو، مهاجم گران‌قیمت تیم (اوسیمن) را رد کند و او را به گالاتاسرای قرض دهد.

منبع: روزنامه همشهری