قیمت طلای ۱۸ عیار هر گرم ۴ میلیون و ۱۳۰ هزار تومان و قیمت سکه طرح جدید ۴۹ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان اعلام شد.

به گزارش همشهری آنلاین، امروز یکشنبه ۱۵مهر تا لحظه تنظیم این خبر بر اساس نرخ اعلامی اتحادیه صنف فروشندگان و سازندگان طلا، جواهر، نقره و سکه تهران، قیمت طلای ۱۸ عیارهر گرم ۴ میلیون و ۱۳۰، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح قدیم ۴۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید نیز ۴۹ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است.

قیمت نیم‌سکه بهار ۲۷ میلیون تومان، ربع سکه بهار آزادی ۱۷ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان و سکه یک‌ گرمی ۸ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان تعیین شده است.

بر اساس این گزارش، عضو هیات رئیسه کمیسیون تخصصی طلا و جواهر اتاق اصناف ایران در پاسخ به این سئوال که اکنون زمان مناسبی برای خرید طلاست؟ گفت: معمولا در مواقعی که قیمت ها ناگهانی بالا می رود خرید و حتی فروش طلا و سکه توصیه نمی شود. خریداران باید صبر کنند وقتی اوضاع به ثبات رسید به خرید و فروش مسکوکات و طلا اقدام کنند.

محمد کشتی آرای افزود: اگر بانک مرکزی حراج سکه را انجام نمی‌داد حباب سکه امروز به ۱۰ میلیون تومان می‌رسید. به هر حال وقتی در حراجی سکه به افرادی که قصد سرمایه گذاری دارند فقط ۵ عدد سکه به فروش می‌رسد این افراد سکه بهار آزادی را وارد بازار نمی‌کنند. اگر به عنوان مثال این فروش آزاد بود قطعا تعدادی از این سکه‌ها وارد بازار می‌شد و می‌توانست پاسخگوی تقاضا و متعادل کردن بازار باشد.

محصول نرخ (تومان)
سکه تمام طرح جدید ۴۹ میلیون و ۳۰۰ هزار
سکه تمام طرح قدیم ۴۳ میلیون و ۵۰۰ هزار
نیم سکه بهار آزادی ۲۷ میلیون
ربع سکه بهار آزادی ۱۷ میلیون و ۹۰۰ هزار
سکه یک گرمی ۸ میلیون و ۲۰۰ هزار
طلای ۱۸ عیار ۴ میلیون و ۱۳۰ هزار