همشهری آنلاین: حامد کرزی رئیس جمهوری کنونی افغانستان براساس تازه ترین نتایج انتخابات از رقیبش دکتر عبدالله عبدالله پیشی گرفته است

 به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه تلویزیونی بی بی سی کمسیون انتخاباتی در افغانستان اعلام کرد حامد کرزای تاکنون چهل وپنچ درصد از اراشمارش را به دست اورده است درحالی که عبدالله عبدالله رقیب اصلی کرزی و وزیرخارجه سابق تاکنون سی وپنچ در صد ارا را کسب کرده است.

براساس گزارش ها تاکنون تنها هفده درصد مراکزاخذ ارا در کشورشمارش شده است.

انتخابات ریاست جمهوری در افغانستان تنها زمانی به مرحله دوم کشیده نمی‌شود که یکی از نامزدها بیش از پنجاه درصد ارا را کسب کنند وگرنه انتخابات به مرحله دوم کشیده می شود.

ازسوی دیگر نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری ازجمله عبد الله عبدالله همچنان برگفته‌های سابق خود مبنی برتقلب در انتخابات اصرار دارند.

آنها ماموران دولتی را به جانبداری ودست بردن در ارا به سود کرزی متهم می کنند.
قراراست نتایج نهائی انتخابات افغانستان در هفدهم سپتامبر اعلام شود.

گفته می‌شود تاکنون پنچ تاشش میلیون ارا شمارش شده است که نشان دهنده مشارکت کم مردم افغانستان در انتخابات ریاست جمهوری افغانستان است.

براساس گزارشها در افغانستان هفده میلیون واجد شرایط رای دادن در انتخابات ریاست جمهوری واستانی بوده‌اند.

گفته می‌شود مشارکت مردم در انتخابات ریاست جمهوری به مراتب از انتخابات ریاست جمهوری گذشته افغانستان کمتر بوده است و این امر ناشی از نارضایتی مردم افغانستان از عملکرد کنونی دولت افغانستان و ادامه حضور نیروهای خارجی برای جنگ باشورشیان است که همین امر موجب دلسردی مردم افغانستان شده است.