خانه ۲۸ متری رفلکشنز به گونه‌ای طراحی شده است تا انسان و طبیعت بتوانند در آرامش و صلح با هم زندگی کنند.

به گزارش همشهری آنلاین،‌ خانه رفلکشنز (Reflections) توسط اوکنو مودهومز (Okno Modhomes) طراحی و ساخته شده است. این خانه در دل یک جنگل در چیکماگالور کارناتاکا، هند پنهان شده است. رفلکشنز با نمای آینه ای خاص، اقامتگاهی جذاب در طبیعت و به دور از هرج و مرج زندگی شهری است.

رفلکشنز؛ خانه‌ای با نمای آینه‌ای

این خانه سبک معاصر به مساحت ۲۸ متر مربع، توسط یک سایبان سرسبز از درختان تازه کاشته شده و قدیمی محافظت می شود. خانه رفلکشنز به گونه ای طراحی شده است تا انسان و طبیعت بتوانند در آرامش و صلح با هم زندگی کنند. این خانه به عنوان یک سازه معماری هوشمندانه و پایدار عمل می کند.

رفلکشنز به گونه‌ای ساخته شده است تا کمترین تأثیر را بر محیط اطراف خود داشته باشد. نمای آینه‌ای جالب آن، مکمل زیبایی محیط سرسبز اطراف است، در شرایطی که عناصر فلزی و چوبی، حسی مدرن و در عین حال فروتن به خانه می‌بخشند.

هنگامی که از طریق یک ورودی زیبا وارد خانه می شوید، یک فضای نشیمن مرتفع که به نظر می رسد در میان درختان شناور است، به شما خوش آمد می گوید. منظره های گسترده و صدای بیرون، تراس را برجسته می کنند که به ساکنان و بازدیدکنندگان اجازه می دهد خود را در جنگل غوطه‌ور احساس کنند.

ویژگی‌های خانه رفلکشنز

این خانه دارای یک فضای نشیمن با پلان باز است که فضای داخلی و خارجی را به طور کامل با هم ترکیب می کند. این نقطه برجسته خانه است. پنجره های شیشه ای از کف تا سقف، چشم اندازهای زیبایی از محیط سبز اطراف را ارائه می دهند.

این فضای نشیمن به طور هماهنگ به تراس بیرونی با یک جکوزی، و یک منطقه نشیمن دنج، متصل می شود که برای تحسین مناظر و تماشای ستاره ها در آسمان شب عالی است.

با کاوش بیشتر، اتاق خوابی راحت با مناظر خیره کننده از جنگل به شما خوش آمد می گوید. از مواد طبیعی، از جمله پارچه های نرم و چوب‌های ارگانیک استفاده شده است تا این فضا را ارتقا داده و به آن حسی زیبا و گرم ببخشند. این اتاق خواب دارای یک تختخواب متحرک موتوردار است که فرصت تجربه به خواب رفتن هنگام تماشای ستاره ها را فراهم می کند.

به گفته اوکنو مودهومز، نمای آینه ای خانه رفلکشنز نه تنها یک اثر دیداری چشمگیر ایجاد می کند، بلکه یک هدف کاربردی نیز دارد. این نما، محیط طبیعی را منعکس می کند و با کاهش تأثیر دیداری سازه به آن کمک می کند تا با چشم انداز ترکیب شود. استفاده از مواد پایدار و سامانه های انرژی ‌کارآمد تضمین می کند که این خانه به اندازه چشم ها با محیط اطراف خود نیز ملایم رفتار می‌کند.

منبع: عصر ایران