در سالگرد آغاز جنگ غزه، صدراعظم آلمان ضمن حمایت قاطعانه از جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، تصریح کرد که برلین در کنار اسرائیل ایستاده است.

به گزارش همشهری آنلاین، صدراعظم آلمان اولاف شولتز امروز (دوشنبه) در سالگرد آغاز جنگ غزه بار دیگر بر حمایت برلین از رژیم صهیونیستی تاکید کرد.

طبق گزارش روزنامه «یدیعوت آحارونوت»، شولتز بدون آنکه به پیامدهای جنایات رژیم صهیونیستی برای مردم غزه و شهادت حدود ۴۲ هزار فلسطینی اشاره کند، در حمایت از جنایات اسرائیل گفت «ما با شما وحشت، درد و عدم اطمینان و غم را حس می کنیم. ما کنار شما ایستاده‌ایم».

صدراعظم آلمان سپس در ادامه بر لزوم برقراری آتش‌بس در غزه تاکید کرد و گفت «مردم برای کنارگذاشتن تروریسم به امید نیاز دارند. به همین دلیل است که دولت ما خواستار آتش‌بس، خواستار آزادی ربوده شدگان (اسرای اسرائیل) و فرایند سیاسی است».

دولت برلین همچون برخی متحدان غربی رژیم صهیونیستی به طور علنی از جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین حمایت می‌کند.

روز گذشته، وزیر خارجه آلمان آنالنا بائربوک ضمن حمایت قاطعانه از رژیم صهیونیستی، خوشحالی مردم در خیابان‌های آلمان برای حمله موشکی سپاه به اسرائیل را «شرم‌آور» خواند.

در پی حمله موشکی سنگین سپاه پاسداران به قلب اراضی اشغالی، حامیان فلسطین در خیابان‌های پایتخت آلمان برلین جشن گرفتند و شادی برپا کردند.

در پی حمله موشکی سپاه پاسداران به رژیم صهیونیستی، صدراعظم آلمان که اقدام ملموسی برای توقف جنگ غزه و جنایات اسرائیل انجام نداده، از ایران و حزب‌الله خواست تا حملات علیه رژیم صهیونیستی را متوقف کنند.

منبع: فارس