وقت گذراندن در یک کلبه جنگلی به‌ خودی خود لذتبخش است. حالا فکرش را بکنید که این کلبه متحرک باشد و همان‌طور که کنار پنجره نشسته‌اید، بتوانید حرکت کنید و مناظر گوناگونی را ببینید.

به گزارش همشهری آنلاین، این ماجرا شبیه به رؤیا نیست، چون شرکت معماری اولسون کاندیگ در سیاتل یک اتاقک کلبه‌مانند را در کنار یک اقامتگاه جنگلی طراحی کرده و این کلبه کوچک در واقع روی ریل راه‌آهن قرار دارد و می‌تواند چندین متر در محل ساختش جابه‌جا شود.

این پروژه که «استودیوی مَکسِن» نام دارد، شامل یک سازه‌ فولادی دوطبقه است که به‌عنوان محل استراحت و دفتر کار برای یک آژانس برندسازی در ایالت واشنگتن ساخته شده است. این کلبه فولادی با ارتفاع ۴متری طوری روی ریل قرار گرفته که هم می‌تواند ضمیمه خانه جنگلی مشتری باشد و هم می‌تواند با جدا شدن از آن به یک سازه مستقل تبدیل شود.

تام کاندیگ، مدیر طراحی این شرکت معماری می‌گوید: این کلبه واقعا اثری زیباست که به زیبایی ساخته شده، اما حرکت دادن آن در مسیر راه‌آهن تجربه متفاوتی است. چیزی که لو و آلپاین توانستند با پیکربندی مجدد قطعات الکترونیکی صفحه کنترل و گستردن زیبای اتصالات الکتریکی در پشت استودیو به آن برسند مهارت و استادی مطلق است.

افزون بر جنبه عملکردی ریل، عناصر دیگری از طراحی راه‌آهن در این پروژه اجرا شدند که هدف از این کار یاد کردن از میراث صنعت راه‌آهن در منطقه محلی بود. ساختار دوطبقه براساس طرح «اتاق سنتی کارگران قطار» بود. در طبقه اول یک فضای کاری و در طبقه دوم که از طریق یک نردبان فولادی قابل‌ دسترسی است، فضایی برای مشاهده مناظر و استراحت در نظر گرفته شده است.