هر روز دارد عکس‌های عجیب‌تری از بسته‌های پذیرایی در جلسه‌های دفاع پایان‌نامه منتشر می‌شود. طوری که اگر یک نفر عکس این بسته‌ها و میزهای سرو دسر و فینگرفود را جلوی‌تان بگذارد، شاید آخرین حدس‌تان درباره مکان وقوع آن، دانشگاه باشد.

به گزارش همشهری آنلاین، اصلاً معلوم نیست چطور این بسته‌های پروپیمان از سالن دفاع دانشگاه‌های مختلف کشور سر در آورده‌اند. سنت پذیرایی از استادان و مهمانان در جلسه دفاع پایان‌نامه در این روزها آنقدر درگیر لاکچری‌بازی شده ‌است که گاهی دانشجو را از هدف اصلی خود و ارائه یک دفاع پذیرفتنی دور می‌کند و پذیرایی را از حاشیه به متن می‌آورد.

بعضی از دانشجوها حتی در کنار این پذیرایی، هدیه‌های ویژه و جداگانه‌ای برای استادان در نظر می‌گیرند و مدعی هستند کم‌وکاست این پذیرایی‌ها ممکن است بر نمره‌دادن استادان تأثیرگذار باشد. شاید این بسته‌های پذیرایی، ته‌مانده همان سنت اشتباه مهمانی‌ عالی با جیب خالی باشد. همان سنتی که عادت‌مان داده ‌است از مهمانی فقط دردسرهایش برایمان باقی‌ بماند. چیزی که مشخص است جای این بسته‌های پذیرایی در دانشگاه نیست، جایی که خودش باید تولیدکننده و ترویج‌دهنده افکار درست و فرهیخته باشد.