محمدمهدی زارع، مدافع ۲۱ساله امسال تازه به لیگ برتر پا گذاشته و ۵مسابقه‌ای که در ترکیب گل‌گهر حضور داشته کل بازی‌های لیگ‌برتری او محسوب می‌شود.

همشهری آنلاین- لیست ۲۷نفره تیم ملی که برای بازی‌های مهرماه به اردو دعوت شده‌اند، شامل ۵بازیکن جدید است که در اردوی قبلی برای بازی‌های شهریورماه حضور نداشته‌اند. اما از جمع این ۵بازیکن ۴نفر سابقه بازی ملی را در کارنامه دارند و به‌طور مقطعی در اردوها حضور داشته‌اند. محمد دانشگر، محمدجواد حسین‌نژاد، محمد محبی و حسین‌زاده بازیکنانی هستند که هر کدام برای دقایقی کوتاه یا بلند در تیم ملی بازی کرده‌اند. اما نفر پنجم از لیست دعوتی‌های جدید، بازیکنی است که تا به حال به اردوها دعوت نشده بود و این تازه اولین بار است که به تیم ملی پا می‌گذارد.

تیم گل‌گهر فقط با یک گل خورده که آن هم در اولین هفته وارد دروازه این تیم شده، کمترین گل خورده را در فصل جاری لیگ برتر دارد و از خط دفاعی این تیم چهره جدیدی با نام محمدمهدی زارع به اردوی تیم ملی دعوت شده است. زارع یک مدافع ۲۱ساله است که قد و قامت ۱۹۵سانتی‌متری‌اش مهم‌ترین مشخصه او به شمار می‌رود. این مدافع در آکادمی باشگاه استقلال رشد کرده و تا ۲سال قبل زیر نظر آرش برهانی در امیدهای استقلال بازی می‌کرد. سال بعد، یعنی در همین فصل گذشته (۰۳-۱۴۰۲) زارع به تیم پارس جنوبی جم پیوست و زیر نظر امید روانخواه در لیگ دسته‌اول بازی کرد. در واقع این مدافع ۲۱ساله امسال تازه به لیگ برتر پا گذاشته و ۵مسابقه‌ای که در ترکیب گل‌گهر حضور داشته کل بازی‌های لیگ‌برتری او محسوب می‌شود. او در ۵مسابقه به خط دفاعی گل‌گهر کمک کرده و سیرجانی‌ها در این ۵مسابقه هیچ گلی نخورده‌اند. تنها مسابقه‌ای که زارع در آن غایب بوده همان مسابقه هفته اول با ملوان بوده که گل‌گهر با دریافت یک گل از روی نقطه پنالتی شکست خورده است. اما از هفته دوم و با اضافه شدن زارع به ترکیب اصلی، سیرجانی‌ها دیگر نه گل خوردند و نه شکستی را متحمل شدند. بهترین عملکرد زارع در همین آخرین بازی با خیبر بود که او با نمره ۷.۶۷ به عنوان برترین بازیکن میدان برگزیده شد. میانگین نمرات زارع در این ۵بازی ۷.۲۶ بوده که او را در صدر بازیکنان گل‌گهر و در رتبه پنجم کل بازیکن‌های لیگ قرار می‌دهد.