فیفا یکی از بازیکنان شاغل در کالچو را به دلیل اظهارنظری نژادپرستانه درباره بازیکن تیم فوتبال ولورهمپتون انگلیس نقره‌داغ کرد.

به گزارش همشهری آنلاین، نشریه سان گزارش داد، کمیته انضباطی فیفا، مارکو کورتو بازیکن تیم فوتبال کوموی ایتالیا را به خاطر اظهارنظر نژادپرستانه‌اش خطاب به هوانگ هی چان، بازیکن کره‌ای تیم ولورهمپتون انگلیس با ۱۰ جلسه محرومیت مجازات کرد.

این اتفاق در نبرد دوستانه دو تیم در اردوی پیش فصل رخ داد و گویا مدافع ایتالیایی در دقیقه ۶۸ این بازی که در شهر ماربیای اسپانیا و پشت درهای بسته برگزار شد، مهاجم آسیایی حریف را «جکی چان» خطاب کرده و همین موضوع اعتراض بازیکن کره‌ای و برخورد شدید هم‌تیمی او دنیل پودنس را به همراه داشت طوری که به خاطر واکنش تندش از داور کارت قرمز گرفت.

باشگاه کومو در واکنش به این اتفاق ادعا کرد که بازیکنش به دلیل شباهت اسمی بازیکن کره‌ای ولورهمپتون به هنرپیشه معروف سینما، او را به اشتباه جکی چان خطاب کرده و اعتراض و جنجال صورت گرفته متناسب با آنچه رخ داد، نبوده است. با این حال فدراسیون فوتبال کره جنوبی به صورت رسمی از کورتو شکایت کرد و اکنون فیفا هم طرف کره‌ای‌ها را گرفته و بازیکن ایتالیایی را ۱۰ جلسه محروم کرده است. البته طبق اعلام فیفا، پنج جلسه از این محرومیت تعلیقی است و در صورت تکرار تخلف مشابه اعمال می‌شود. همچنین بازیکن به انجام خدمات اجتماعی و شرکت در کلاس‌های آموزشی مبارزه با نژادپرستی در سازمانی مورد تأیید فیفا محکوم شده است.

مارکو کورتو در آخرین روزهای بازار نقل و انتقالات تابستانی به چزنا قرض داده شد و به این ترتیب محرومیت او در بازی‌های پیش روی این تیم اعمال خواهد شد.

منبع: تسنیم