سیدافقهی گفت: رژیم صهیونیستی در کلان روایت خود شکست خورده است، درواقع در اروپا و آمریکا که بزرگترین لابی‌های رژیم صهیونیستی هستند و تمام گلوگاه‌های رسانه‌ها، فضای مجازی، هالیوود، مطبوعات و ... را در اختیار صهیونیست‌ها قرار دادند، موفق نبودند و کلان روایت رژیم صهیونیستی دیگر فروپاشید.

سیدهادی سیدافقهی، کارشناس مسائل منطقه در گفت‌وگو با خبرنگار همشهری آنلاین، با اشاره به شکست رژیم صهیونیستی در جنگ روانی، اظهار کرد: اگر در بحث کلان روایت رژیم صهیونیستی ورود کنیم شاهد هستیم این رژیم سال‌هاست کلان روایتی دارد مبنی بر اینکه این سرزمین از آن ماست و براساس وعده‌ای که خدا به حضرت ابراهیم داده و عرض موعود ماست،.

وی ادامه داد: بعد از کشتار یهودی‌ها در سال ۷۰ میلادی، یهودی ها آواره شدند و رژیم با این روایت می‌گوید که ما بازگشتیم و این سرزمین ملک ماست، بنابراین مسلمانان و مسیحی‌ها حق ندارند در این سرزمین زندگی کنند، چراکه خداوند خشمگین می‌شود، بعد از آن، در جنگ کلان روایت خود مسئله هولوکاست را مطرح کردند مبنی بر اینکه هیلتر ما را هولوکاست کرد و ۶ میلیون یهودی قتل عام شدند، در این روایت‌ها می‌گویند که هیتلر یهودی‌ها را در کوره‌های آدم سوزی سوزاند و از چربی بدن ما صابون ساختند و حرف‎های عجیب غریبی که با عقل بشری سازگار نیست را مطرح کردند.

سیدافقهی گفت: بعد از عملیات طوفان الاقصی هم رژیم صهیونیستی همین اقدام را انجام داد و اصلا اسم آن هولوکاست ۲ گذاشتند، درواقع بعد از عملیات طوفان الاقصی، ما دیدیم غربی‌ها به سمت تایید کلان روایت رژیم صهیونیستی رفتند و دائما تکرار کردند که این عملیات حماس کشتار جمعی بود، همه قتل عام شدند و اسرا توسط حماس زندانی شدند.

این کارشناس مسائل منطقه بیان کرد: به‌دنبال آن که رژیم صهیونیستی براساس اهداف اعلام شده توسط نتانیاهو مبنی بر خلع سلاح حماس، کشتار فلسطینی‌ها و ... عمل کرد، این روایت چندین ساله رژیم برگشت به سمت فلسطین و همگی اعلام کردند که این اتفاقات غزه مصداق نسل کشی و کشتار جمعی است که هیچ قوانین را لحاظ نمی‌کند. برهمین اساس محور مقاومت وارد عمل شد و رژیم صهیونیستی متوجه شد که باید به جبهه محور مقاومت حمله کند، کنسولگری ایران در سوریه را به همین دلیل زدند، شهید نصرالله را به همین دلیل ترور کردند و سایر اقدامات را انجام دادند تا محور مقاومت دست از حمایت حماس بردارد.

وی تصریح کرد: مجموعه اقداماتی که رژیم صهیونیستی در طول این مدت انجام داده است نشان می‌دهد که رژیم در کلان روایت خود شکست خورده است. درواقع در اروپا و آمریکا که بزرگترین لابی‌های رژیم صهیونیستی هستند و تمام گلوگاه‌های رسانه‌ها، فضای مجازی، هالیوود، مطبوعات و ... را در اختیار صهیونیست‌ها قرار دادند، موفق نبودند و این کلان روایت رژیم صهیونیستی دیگر فروپاشید.

سیدافقهی ادامه داد: حتی روزهای آغازین جنگ غزه، کفه ترازو به سمت رژیم صهیونیستی چرخید اما وقتی جنایت‌ها برای همه آشکار شد و حماس بعد از هر حمله پیوست رسانه‌ای را دنبال می کرد و ابوعبیده به طور دقیق، پیروزی‌ها و خسارت‌ها را منتقل کرد توانستند بر روایت دروغین چندین ساله رژیم غلبه کنند. صهیونیست‌ها بعد از شهادت سیدحسن نصرالله، رژیم جشن گرفت اما به محض اینکه وعده صادق ۲ در خونخواهی شهید هنیه انجام شد، دیگر نه می توانند انکار کنند و نه بپذیرند و درحال حاضر رژیم صهیونیستی دستپاچه است.

این کارشناس مسائل منطقه گفت: اقدام بدتر رژیم صهیونیستی آن است که پروپوگاندایی را برای آغاز عملیات زمینی به لبنان آغاز کردند و حتی پیشروی کردند اما نمی‌توانند پیشروی‌های خود را در خاک لبنان تثبت کنند همینطور در غزه هم به این صورت است که موفق شدند بخشی از اراضی را تخلیه کردند، اما موشک‌های حماس همچنان به سمت تل آویو شلیک می‌شود و این نشان داد خلع سلاح حماس معنا ندارد.

وی افزود: بعد از سخنرانی شیخ نعیم قاسم بیش از ۱۵۰ موشک به سمت حیفا، کریات و ... شلیک موثر شد، شهردار حیفا رسما گفته مخازن آمونیاک و مواد شیمیایی را تخلیه کنند چراکه پرتابه‌ها به اماکن حساس رژیم نزدیک می‌شود و در این شرایط دیگر رژیم چیزی برای گفتن ندارد و دائم اعلام می‌کند شخصیت های مهم را ترور کرده است، درحال حاضر سید حسن نصرالله ترور شد برای رژیم خوب شد؟ با شهادت سیدحسن نصرالله پرتاب موشک از سمت لبنان به سمت رژیم صهیونیستی نه تنها کم شده بلکه افزایش نیز یافته است. همچنین حتی اگر خبر شهادت شیخ صفی الدین هم تایید شود تاثیری در کلان جنگ ندارد. علاوه براین، رژیم صهیونیستی در جنگ کشته داده اما کشته‎های خودشان را سانسور می‌کنند.

سیدافقهی خاطرنشان کرد: دو دادگاه بین المللی با وجود نفوذ آمریکا اعلام کرده که نتانیاهو بعد از جنگ دستگیر و مجازات خواهد شد، در دانشگاه‌ها با شروع سال تحصیلی مجدد تظاهرات و تحسن‌ها آغاز شده است، درواقع دیگر رژیم صهیونیستی و حامیان او خسارت سنگین دیده است که نشان از این دارد رژیم صهیونیستی با فروپاشی روایت‌های خود در جنگ روانی هم شکست خورده است.