تعدادی از فعالان اجتماعی و سیاسی در طول یکی دو سال اخیر با پاره ای پیشگویی های سیاسی درباره اوضاع منطقه عموما و عراق خصوصا توجه افکار عمومی و پاره ای از رسانه های موسوم به زرد را برانگیخته اند.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، چهره هایی مانند «لیلی عبداللطیف» پیشگوی مصری لبنانی الاصل، «فائق شیخ علی» فعال سیاسی و نماینده سابق پارلمان عراق، «غیث التمیمی» عضو سابق جریان صدر و یکی از رهبران اعتراضات اکتبر ۲۰۱۹ میلادی (مهرماه ۱۳۹۸) در عراق که منجر به سقوط دولت «عادل عبدالمهدی» در آذرماه ۱۳۹۸ شد و بالاخره چهره تازه مطرح سعودی لبنانی الاصل «سید محمد حسینی» مهمترین این چهره ها در رسانه ها هستند.

لیلی عبداللطیف به عنوان پیشگویی که طبق ادعای خود از دهه ۹۰ قرن گذشته تا به امروز پیشگویی می کند بعد از پیشگویی سقوط هواپیمای رییس جمهوری اسلامی ایران به نحو بارزی نام او در رسانه های عربی منطقه مطرح شد و از همان زمان متهم به ارتباط با دستگاه های اطلاعاتی آمریکایی و اسراییلی شده است.

این زن پیشگو که در کارنامه خود پیشگویی حمله به برج های دوقلو در ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ را دو ماه قبل از وقوع این حادثه دارد، در آخرین مصاحبه اش با تلویزیون «ام بی سی مصر» در نیمه مرداد سالجاری گفت: «بعد از تحقق پیشگوییم درباره برج های دوقلو در نیویورک، یک تیم از سازمان سیا آمریکا به منزلم در بیروت آمدند و می خواستند بدانند که چگونه من از این حمله اطلاع داشتم و می گفتند بعد از این چه اتفاقی می افتد»!

گرچه سابقه این زن عرب در پیشگویی ها معروف است و بارها به خاطر اینگونه پیشگویی ها متهم به ارتباط با سرویس های اطلاعاتی آمریکایی و اسرائیلی شده اما برخی چهره های فعال سیاسی و اجتماعی که در یکی دوسال اخیر به میدان پیشگویی سیاسی روی آورده اند، بیش از پیش اهتمام عمومی و رسانه ای را برانگیخته است.

فائق الشیخ علی منتقد سیاسی عراقی و از رهبران اعتراضات اکتبر ۲۰۱۹ در نیمه سال ۲۰۲۲ (دو سال قبل) در اظهارات جنجالی که با یکی از رسانه های عراقی داشت، گفت: «طبق اطلاعاتی که به دست آورده تا ۲۰۲۴، نظام سیاسی حاکم بر عراق سقوط می کند و یک نظام جدید در این کشور شکل می گیرد که در آن دیگر از جریان های سیاسی و گروه های مقاومت منتسب به محور مقاومت خبری نیست.»

شیخ علی که از منتقدان شدید محور مقاومت و از چهره های مؤید حضور نظامیان آمریکا در عراق و عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی است در مصاحبه ای که نیمه سال گذشته (۲۰۲۳) با شبکه خبری «اسکای نیوز» امارات داشت ادعا کرد که این تیم بین المللی شامل آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان و رژیم صهیونیستی است.

این نماینده سابق پارلمان که حکم بازداشت او در عراق به دلیل توهین و اهانت به شخصیت های سیاسی و مرجعیت دینی تحت تعقیب دستگاه قضایی است تاکنون در خصوص منابعی که این اطلاعات را در اختیار او گذاشته اند، سخنی نگفته است.

«غیث التمیمی» عضو سابق جریان صدر و یکی دیگر از رهبران برجسته اعتراضات اکتبر ۲۰۱۹ هم در یکسال اخیر با پاره ای پیشگویی ها درباره سقوط نظام سیاسی در عراق و پایان بخشیدن به حضور گروه های مقاومت اسلامی درعراق، کوشیده است در این راستا خط مشی فائق شیخ علی را در پیش گیرد.

این فعال سیاسی در جریان بمباران های وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه منطقه «ضاحیه» بیروت، به بوق رسانه ای اسراییلی ها تبدیل شد و در صفحه شخصی خود، مناطقی که قرار است بمباران شوند را بازتاب می داد و خوش خدمتی این چهره به جایی رسید که از آنچه «ارتش اسراییل» نامید تشکر کرد.

برجسته ترین چهره غیبگوی سیاسی در هفته اخیر، هم «سید محمد حسینی» است که یک روز قبل از شهادت «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان در تلویزیون «العربیه» عربستان سعودی، از سید حسن نصرالله خواست که وصیت خود را بنویسد زیرا مکان او لو رفته و ترور خواهد شد.

یک روز بعد از این اظهارات، حادثه ترور شهید نصرالله اتفاق افتاد و به طور برجسته ای، نام این روحانی شیعی لبنانی الاصل که ریاض برخلاف معمول به او تابعیت سعودی داده است، به عنوان چهره ای که سخنانش منطبق با واقعیت است، مطرح شد.

او متعاقبا ترور «هاشم صفی الدین» که از او به عنوان جانشین حسن نصرالله یاد می شد مطرح کرد و ساعاتی بعد رژیم صهیونیستی مدعی هدف قرار دادن صفی الدین در ضاحیه بیروت شد هرچند حزب الله لبنان تاکنون خبر شهادت او را تایید نکرده است.

سید محمد حسینی دیروز دوشنبه در اظهارات جنجالی تازه ای، این بار عراق را هدف قرار داد و مدعی شد که رژیم صهیونیستی حملات شدیدی علیه گروه های مقاومت و به طور مشخص رهبران دو گروه مقاومت جنبش النجباء به رهبری «اکرم الکعبی» و کتائب حزب الله به رهبری «ابوحسین المحمداوی» انجام خواهد داد.

این چهره همچنین ادعا کرد که «سید بدرالدین الحوثی» دریمن نیز ترور خواهد شد اما به غیر از ادعایی که درباره سید حسن نصرالله کرده بود، تاکنون هیچ یک از ادعاهای دیگر او تحقق نیافته اند و برخلاف آنچه او انتظار داشت، رژیم صهیونیستی در سراشیبی سقوط قرار گرفته است و اعتراضات داخلی در سرزمین های اشغالی علیه نتانیاهو رو به فزونی گرفته است.

همچنین برخلاف ادعای فائق شیخ علی و غیث التمیمی، نه تنها تاکنون دولت عراق که ماه های پایانی سال ۲۰۲۴ است، سقوط نکرده بلکه این دولت قویتر از هر زمان دیگر سرجای خود باقی مانده و برخلاف انتظار، همبستگی سیاسی بالایی بین جریان های سیاسی در این کشور شکل گرفته که هیچ دلیلی برای سقوط این دولت دیده نمی شود.

پرونده سید محمد حسینی اینک به طور کامل در اختیار رسانه ها قرار گرفته و مشخص شده است که او پیش از این در لبنان، برای موساد رژیم صهیونیستی، جاسوسی کرده و به همین اتهام به مدت ۵ سال در زندان به سر برده است.

«بشرا خلیل» از وکلای معروف لبنانی که سابقه دفاع از صدام دیکتاتور عراق دارد، از برجسته ترین چهره هایی است که در این خصوص گفته است: سید محمد حسینی جاسوس موساد است و پرونده قضایی در دادگاه های لبنان دارد و به خاطر آن پنج سال زندان شده است.

وی به رسانه های لبنانی گفته است که حسینی بعد از آزادی، از لبنان گریخت و سپس ریاض به او تابعیت سعودی داد اما در ارتباط او با موساد شکی وجود ندارد.

گرچه هنوز پرونده های جاسوسی امثال فائق الشیخ علی و غیث التمیمی که هر دو آنها نیز شیعه هستند، برای موساد بازنشده اما مواضع قاطع آنها در حمایت از سیاست های رژیم صهیونیستی و تبدیل شدن آنها به بوق های رسانه ای برای دفاع از این رژیم اشغالگر، گمانه زنی های جدی در خصوص ارتباط آنها با سرویس اطلاعاتی خارجی درعراق تقویت کرده است.

امثال فائق شیخ علی و غیث التمیمی و همفکران آنها در عراق که داعیه دار عادی سازی روابط عراق با رژیم صهیونیستی هستند این ایده را تقویت بخشیده که احتمالا بخشی از پروژه عربی برخی از شیخ نشین های حاشیه خلیج فارس و در راس آنها عربستان سعودی و امارات باشند که با همکاری آمریکا و اسراییل می کوشند از این مهره ها، برای پیشبرد این پروژه بهره بگیرند و به توجه به نقش راهبردی عراق در شکست یا موفقیت این پروژه از این رو از چنین مهره های عراقی و لبنانی با پسوند شیعی بهره گرفته اند.

در عین حال افرادی مانند لیلی عبداللطیف و دیگر چهره هایی که سال هاست به پیشگویی معروف هستند به رغم اتهامات مکرر علیه آنها، اما تاکنون مواضعی در دفاع از رژیم غاصب صهیونیستی اسرائیل نگرفته بلکه بالعکس خانم عبداللطیف از علاقه مندان به حزب الله و مقاومت در منطقه است منتها ادعا دارد که پیشگویی ها بر او الهام می شوند و او آنها را به رشته تحریر در می آورد و بدون دست بردن در آنها، به همان ترتیبی که هست در اختیار رسانه ها قرار می دهد.