«لبران جیمز»، معروف به «پادشاه جیمز» را که می‌شناسید؛ یکی از اسطوره‌های بسکتبال جهان و رکورددار بیشترین کسب امتیاز در لیگ حرفه‌ای بسکتبال آمریکا یا همان ان. بی. ای!

همشهری آنلاین - سیدسروش طباطبایی‌پور: حالا این بسکتبالیست ۳۹ساله سرحال و عضو تیم لس‌آنجلس لیکرز، رکوردی جدید را به‌دست آورده؛ همبازی‌شدن با پسرش «برانی جیمز» در یک تیم و در یک مسابقه رسمی.

در جریان یک بازی پیش‌فصل، دو تیم لس‌آنجلس لیکرز و فینیکس سانز، رو در روی هم قرار گرفتند که در کوارتر دوم، پسر لبران، وارد زمین شد و ۱۱دقیقه با پدرش، برای پیروزی تیمش جنگید.

بیش‌تر بخوانید:

متفاوت ترین روبیکای دنیا | حل مکعب، با ابزار آرایشی

البته در این بازی رؤیایی که همزمان با تولد ۲۰سالگی برونی هم بود، تیم پدر و پسر با نتیجه ۱۱۴-۱۱۸ بازی را به حریف واگذار کرد، اما این بازی آغاز خلق شاهکارهایی مشترک از این خانواده بسکتبالیست در ان. ‌بی، ‌ای است.

اما در طول تاریخ، پدران و پسران دیگری هم بوده‌اند که همزمان، در یک تیم ورزشی آن هم در سطح حرفه‌ای بازی کرده‌اند. در اینجا به برخی از آنها اشاره می‌کنیم.

لبران و برانی

برانی، نخستین پسری است که در ان. بی. ‌ای، دست پدرش را می‌گیرد و او را حین یک بازی رسمی، از زمین بلند می‌کند.

ریوالدو و پسرش

ریوالدو، فوتبالیست اسطوره‌ای برزیلی و پسرش، در سال۲۰۱۳ توانستند تنها در یک بازی رسمی، در کنار هم قرار بگیرند و برای تیم «موگی میریم» برزیل بازی کنند.

اشک و لبخند

«خوان کارلوس بارسالار» اهل پرو در کنار فرزندش «کارلوس آلونسو» ۱۷ساله، در کنار هم قرار گرفتند و با هم بازی کردند.

پدر و پسر در دنیای بیسبال

«جورج کن گریفی» و پسرش، وقتی هر دو لباس تیم بیسبال «سیاتل مارینرز» را پوشیدند.

بازگشت دوباره

«گوردی هاو» در ۴۳سالگی و پس از یک دوره درخشان در هاکی، بازنشست شد، اما وقتی پسرانش «مارک» و «مارتی» ۳فصل بعد، به تیم «هیوستون» پیوستند، نتوانست مقاومت کند و با پیشنهاد تیم، دوباره به میادین حرفه‌ای بازگشت و در کنار فرزندانش بازی کرد.

بوسه‌ای برای پسر

در آوریل ۱۹۹۶، ایدور گودیانسن ۱۷ ساله، در اولین بازی ملی خودش برای تیم ملی ایسلند، به جای آرنور، پدرش وارد زمین شد و پدرش که به این پسر افتخار می کرد، بوسه‌ای بر گونه ایدور زد.