تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۵

پروژه بازآفرینی محله نفرآباد در نزدیکی حرم عبدالعظیم حسنی(ع) پایتخت در حال اجراست؛ محله‌ای که قدمتش به دوره صفویه و قاجار بازمی‌گردد و ویژگی‌های تاریخی آن باعث شده حفظ و بازسازی‌اش در دستور کار قرار بگیرد.

همشهری آنلاین: مدیریت شهری تهران تلاش می‌کند تا با ساخت پروژه‌های مختلف در این منطقه علاوه‌ بر حفظ اصالت به احیای محله و مراکزی برای درآمدزایی ساکنان محله نیز بپردازد.

پیشرفت ۷۰ درصدی پروژه‌ها در نفرآباد

عبدالمطهر محمدخانی، سخنگوی شهرداری تهران:نفرآباد به‌عنوان یکی از محله‌های اصیل ایرانی، قدمتی چند صدساله دارد و مدیریت شهری تهران حفظ و بازسازی محله‌های قدیمی با عقبه تاریخی پربار را وظیفه خود می‌داند. تا پیش از دوره ششم مدیریت شهری هیچ مجوز ساخت‌وسازی‌ برای محله نفرآباد صادر نشده بود. اسفندماه سال ۱۴۰۰ با تصویب کمیسیون ماده ۵ و همکاری سازمان نوسازی شهر تهران مجوز ساخت‌وساز در این منطقه صادر شد. همزمان با آغاز عملیات اجرایی این پروژه، ساماندهی محله نفرآباد از معتادان و اتباع غیرمجاز شروع شد. در همین راستا امنیت و آرامش به این محدوده بازگشت و ۴۶پروژه خدماتی و مسکونی توسط شهرداری تهران برای ساکنان این منطقه کلید خورد. ساخت ۱۱پروژه خدماتی این محدوده به پیشرفت فیزیکی بیش از ۷۰درصد رسیده است.

منبع: روزنامه همشهری