همشهری آنلاین، مهدی صداقتی افزود: مشکل این معبر بزرگ مربوط به کفسازی ضعیف آن است که مربوط به دورههای پیشین مدیریت شهری بوده و صرفا با نوسازی روکش آسفالت حل نخواهد شد. اکنون زیرسازی این بزرگراه دچار مشکلات فراوانی است به طوری که هر چقدر فعالیتهای مرتبط با نوسازی و کفسازی در این بزرگراه مهم در پایتخت انجام میشود، همچنان مشکلات به قوت خود باقی است و کار اصلاح به خوبی صورت نمیگیرد.
وی با بیان اینکه عمر آسفالت بزرگراه آزادگان از دیگر معابر تهران کمتر است، اظهار کرد: این مساله به دلیل وجود مشکلات موجود در کفسازی اولیه این بزرگراه است که در گذشته مقدمات زیرسازی آن ضعیف بوده است.
مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران افزود: سال گذشته برای رفع مشکل بزرگراه آزادگان، سطح تمام مسیر تندرو این بزرگراه به طول ۳۸ کیلومتر روکش جدید و آسفالت شد و امسال نیز نوسازی آسفالت در مسیرهای کندرو در حال انجام است اما ممکن است عمر مفیدی که از آسفالتریزی انتظار داریم باز میسر نشود گرچه وضعیت آن بهتر از گذشته شده است.
صداقتی افزود: به نظر میرسد اگر بخواهیم اقدام اساسی برای رفع مشکلات این معبر انجام دهیم باید اقدام ترافیکی تحکیم بستر انجام شود کاری که در هشت کیلومتری انتهایی آزادگان از بزرگراه ساوه تا همت انجام شد و البته برای اینکار مجبور هستیم نیم باند این آزادراه را به مدت ۲۰ روز مسدود کنیم که این امر باعث پسزدگی ترافیک و قیف شدن مسیر بزرگراهی و در نهایت اذیت مردم میشود.
وی یادآور شد: سال گذشته به مدت هشت ماه از سال به دلیل این اقدام عمرانی بخش وسیعی از مسیر بزرگراه آزادگان پایتخت مسدود بود و شهروندان مجبور بودند تنها در نیم باند تردد کنند که این موضوع سبب اذیت بیشتر مردم به ویژه رانندگان در این مسیر شد.
مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران با بیان اینکه آسایش مردم برای مدیریت شهری بسیار دارای اهمیت است، اظهار کرد: تلاش ما بر این موضوع است که اصلاح زیرسازی بزرگراه آزادگان با انحراف ترافیک در نقاطی که این امکان وجود داشته باشد به اجرا درآوریم.