بنا بر گزارش سازمان هواشناسی کشور، امروز پنجشنبه (۱۹ مهر) و جمعه (۲۰ مهر) در ارتفاعات جنوب کرمان، ارتفاعات جنوب سیستان و بلوچستان، هرمزگان و مناطق شرقی استان فارس در ساعات عصرگاهی رگبار و رعد و برق  همراه با وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش همشهری ‌آنلاین کارشناس سازمان هواشناسی کشور با اعلام این خبر به همشهری گفت: «امروز پنجشنبه(۱۹ مهر) ادامه ناپایداری هوا در مناطقی که گفته شد، شدت بیشتری دارد. هشدار سطح نارنجی هواشناسی نیز امروز (۱۹ مهر) برای جنوب غرب کرمان و شمال هرمزگان صادر شده‌است که با احتمال مخاطراتی از جمله طغیان رودخانه‌ها و بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه ها و مسیلها، صاعقه، آبگرفتگی معابر عمومی، لغزندگی جاده‌ها، شکل گیری روان آب و سیلاب، سقوط سنگ و اشیاء از ارتفاعات، احتمال رانش کوه همراه است.»
کبری رفیعی افزود: «امروز (۱۹مهر) و جمعه (۲۰ مهر) برای غرب سواحل دریای خزر بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.»
رفیعی ادامه داد: «شنبه (۲۱ مهر) با توجه به شمالی شدن جریانات روی دریای خزر به تدریج در استان‌های گیلان، اردبیل و شمال شرق آذربایجان شرقی بارش باران مورد انتظار است. یکشنبه(۲۱ مهر) علاوه بر این مناطق در مازندران، گلستان و ارتفاعات البرز نیز بارش پراکنده رخ می‌دهد و شدت بارش‌ها در غرب سواحل بیشتر است. کاهش نسبی دما برای گیلان و اردبیل در پی خواهد داشت.»
نوسانات دمایی تهران بین ۲۸ و ۱۹ درجه سانتی‌گراد است.

بیشتر بخوانید:
۵ روز آینده چه مناطقی بارانی است؟
سامانه بارشی جدیدی وارد کشور شد | سامانه پاییزی در کدام استان‌ها فعال است؟