وزارت امور خارجه روسیه امروز (چهارشنبه) با تاکید بر اینکه حزب‌الله لبنان همچنان سازمان‌یافته است، اعلام کرد که حزب‌الله با وجود حملات رژیم اسرائیل، زنجیره فرماندهی خود را از دست نداده است.

به گزارش همشهری آنلاین از خبرگزاری رویترز، ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه در این باره به خبرنگاران گفت: بر اساس ارزیابی‌های ما، حزب‌الله از جمله شاخه نظامی آن، سلسه مراتب فرماندهی خود را از دست نداده و نظام‌مندی را به نمایش می‌گذارد.

این دیپلمات روس خاطرنشان کرد که غرب، به ویژه آمریکا و انگلیس با حمایت از رژیم اسرائیل که تلفات قابل‌توجهی به غیرنظامیان در لبنان وارد می‌کند، به درگیری در خاورمیانه دامن می‌زنند و ریاکاری را فاش می‌کنند.

در حالی که رژیم صهیونیستی سه‌شنبه شب یک ساختمان مسکونی را در محله شیخ سعد دمشق پایتخت سوریه با موشک هدف قرار داد، روسیه اسرائیل را به خاطر حمله به سوریه نیز سرزنش کرد.

زاخارووا اظهار داشت که «اسرائیل بار دیگر با حمله موشکی به یک آپارتمان چند طبقه در یک منطقه پرجمعیت دمشق، حاکمیت سوریه را آشکارا نقض کرد».

سخنگوی وزارت خارجه روسیه با بیان اینکه «این غیر قابل قبول است که چنین اقداماتی به معنای واقعی کلمه به یک رویه معمول در سوریه، لبنان و غزه تبدیل شده است»، تاکید کرد که این موضوع تمایل رژیم اسرائیل به گسترش بیشتر تنش مسلحانه در منطقه را نشان می‌دهد.

به گزارش ایرنا، با آغاز عملیات «طوفان الاقصی» توسط گروه‌های مقاومت فلسطین، حزب‌الله لبنان در راستای درگیر کردن بخش عمده‌ای از نظامیان صهیونیست در شمال فلسطین و کاهش فشار بر مقاومت در غزه، اقدام به انجام عملیات‌های روزانه و سنگین علیه اهداف رژیم صهیونیستی در داخل خاک فلسطین کرده است.

ارتش رژیم صهیونیستی صبح دوشنبه دوم مهر حملات گسترده به مناطق مختلف جنوب لبنان را آغاز کرد که تا این لحظه همچنان ادامه دارد.