تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۹

تصادف، ترافیک و انتظار تارسیدن پلیس در شلوغی پایتخت.» این وضعیت برای مردم تهران غریبه نیست و بسیاری طعم تلخ آن را چشیده‌ و تا رسیدن مأموران راهور به انتظار نشسته‌اند. چون خودروهای پلیس هم مانند بسیاری دیگر از خودروها در ترافیک می‌مانند. راهور تهران برای حل این مشکل از موتورسیکلت‌ها استفاده می‌کند.

همشهری آنلاین - مهدی اسماعیل پور: به همین منظور و برای افزایش امکانات پلیس راهور روز گذشته از ۱۵۰دستگاه موتور جدید رونمایی شد که به زودی به ناوگان راهور افزوده می‌شود. البته به‌گفته رئیس پلیس راهور پایتخت، قرار است ۳۰۰دستگاه موتوربرقی هم از سوی شهرداری در راستای افزایش توان پلیس راهور به مجموعه راهور تهران اضافه شود.

موتورسواران پلیس الگو باشند

سردار عباسعلی محمدیان، فرمانده انتظامی تهران بزرگ: ماموران پلیس موتورسوار اولین گام در فرهنگ‌سازی‌ و نظم‌دادن به موتورهای سطح شهر هستند. موتورسواران باید عامل به قانون باشند و به گذاشتن کلاه و رعایت قوانین و مقررات دقت کنند. خوشبختانه مأموران ما عامل به قانون هستند. مأموران می‌توانند از بلندگوی موتور استفاده کنند و تخلفات را به شهروندان تذکر دهند. ۸۰درصد خودروهای ترددکننده در شهر تک‌سرنشین هستند، بنابراین برای غالب شدن بر ترافیک تهران به موتورسیکلت نیاز داریم.

همکاری مدیریت شهری

سرهنگ ابوالفضل موسوی‌پور، رئیس پلیس راهور تهران بزرگ:
شهرداری تهران قول مساعد داده تا ۳۰۰دستگاه موتورسیکلت برقی به ناوگان گشت پلیس راهور پایتخت بدهد تا توان ما در انجام امور محوله تسریع شود، چرا که فقط روزانه بیش از ۲هزار تصادف فقط در شهر تهران رخ می‌دهد که نیاز به بررسی سریع و جلوگیری از بروز ترافیک دارند.

علاقه‌مندی پلیس به حمل‌ونقل پاک

سردار رضا فریبا، معاون آماد و پشتیبانی فراجا:
استفاده از وسایل حمل‌ونقل پاک مانند دوچرخه باید عمومیت پیدا کند، البته پلیس می‌تواند در این زمینه پیشقدم باشد. علاقه‌مند هستیم که از وسایل حمل‌ونقلی مانند دوچرخه در ناوگان پلیس استفاده کنیم، اما هنوز به‌صورت عملی به این سمت و سو نرفته‌ایم و وارد این موضوع نشده‌ایم.

منبع: روزنامه همشهری