همشهری آنلاین: رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران که روز گذشته در بیست و یکمین «قرار خدمت» شهرداری در مسجد حسین شهید(ع) محله مجیدیه شمالی منطقه ۴ تهران حضور داشت، گفت: ما ۳۴ فرهنگسرا و چندین مرکز فرهنگی شامل کتابخانه، سالن سینما، نگارخانه، موزه و... در شهر تهران داریم و باید تلاش کنیم شرایط استفاده از خدمات این مراکز برای مردم تسهیل شود. حدود نیم میلیون نفر در طول سال از دورههای آموزشی مراکز سازمان فرهنگی هنری استفاده میکنند و این ظرفیت بزرگی است.
مهرداد باقری افزود: بسیاری از کتابخانههای شهر تهران صرفا به سالن مطالعه برای دانشآموزان کنکوری محدود شده بود و منابع کتابخانهای بیاستفاده مانده بود، به همین دلیل به سمت ایجاد کتابخانههای مادر و کودک رفتیم تا مادرانی که با فرزندان خود به مراکز فرهنگی میآیند، بتوانند به بهترین شکل از خدمات آن بهره ببرند. توجه به نسل کودک و نوجوان اولویت اصلی سازمان فرهنگی هنری است، چرا که اینها آینده کشور را رقم خواهند زد.
او درباره اجرای موفق طرح «من شهردارم» صحبتهایش را اینطور ادامه دد: این طرح با جمعآوری پیشنهادهای شهروندان درباره مسائل و مشکلات محل سکونتشان در دو سال پیاپی برگزار شد و امسال سومین دوره آن در حال برگزاری است. در نتیجه مشارکت مردم در این طرح، نظام برنامهریزی مدیریت شهری بر این اساس پایهریزی میشود و در پروژههای در حال اجرا، نظرات شهروندان را در اولویت قرار میدهیم.
- قرار پنجشنبه ها با مردم
حالا قرار خدمت به بیست ویکمین ایستگاه رسیده است. قراری که پنجشنبهها برگزار میشود. رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران نیز با تأکید بر این موضوع و بیان اینکه در دوره جدید مدیریت شهری در سه سال اخیر فعالیتها در چهار دسته طبقهبندی شده، ادامه دد: شهرداری تهران در این دوره چهار دسته فعالیت در حوزه «تحولات سختافزاری و زیرساختهای فیزیکی شهر»، «تحولات روحی در شهروندان»، «تحولات داخلی شهرداری تهران و بهبود فضای آن در جهت خدمت» و «هوشمندسازی و پیشبرد فناوری در مدیریت شهری» را در دستور کار خود دارد.
باقری افزود: قرار خدمت از صبح پنجشنبه به شکل میدانی در نواحی مختلف منطقه آغاز میشود و با دیدار با مردم پس از نماز مغرب و عشا در مساجد منطقه به پایان میرسد. درخواستهای شهروندان که در این جلسات مطرح میکنند، به شکل مستقیم به آقای دکتر زاکانی و معاونتهای مربوطه در شهرداری تهران منتقل میشود. امیدواریم این گفتوگو با مردم سبب خیر شود و بتوانیم به تکتک شهروندان خدمات ارزندهای ارائه کنیم.