خطیب نماز جمعه تهران گفت: مساله تبلیغ یا جهاد تبیین از مهم ترین عرصه های جهاد مبارزه است که همه انبیا از این سنگر حرکت خود را آغاز کردند.

به گزارش همشهری آنلاین،‌ آیت‌الله کاظم صدیقی در خطبه‌های اول نماز جمعه ۲۰ مهرماه ۱۴۰۳ در دانشگاه تهران گفت: تقوا دژ و سنگر، حفاظ، آبرو و نور است.

وی ادامه داد: انسان بی‌تقوا هر کاری دلش می‌خواهد انجام می‌دهد و هر درآمدی را قبول می‌کند و هر هزینه‌ای را انجام می‌دهد زیرا خدا را هیچ‌گاه ملاحظه‌ای را نمی‌کند اما انسان باتقوا هر فکری، ذکری و کاری و ترک کاری را که می‌خواهد انجام دهد خدا را ملاحظه می‌کند.

خطیب نماز جمعه تهران عنوان کرد: هر کسی مال خدا باشد خدا مال اوست، برای خدا باشید تا خدا برای شما باشد.

آیت‌الله صدیقی بیان کرد: خطبه اول به تناسب رخدادهایی که پیش آمده برای من فرصتی است که در ارتباط با جمعه نصر و خطبه تاریخی رهبر حکیم فرزانه ذوب شده در ذات متعال و دلداده به امام زمان و عاشق مردم و امت سلامی نکاتی را بیان کنم.

خطیب نماز جمعه تهران گفت: مساله تبلیغ و یا به تعبیر رهبری جهاد تبیین از مهم‌ترین عرصه‌های جهاد مبارزه که همه انبیا از این سنگر حرکت خود را آغاز کردند و بلندگوی خدا بودند. مساله غدیر را خدا در قرآن به پیغمبر در بستر تبلیغ واجب کرد که بگوید.

آیت‌الله صدیقی عنوان کرد: مقام معظم رهبری در جمعه نصر در شرایطی در مصلی حضور پیدا کردند که شرایط نگرانی و تهدید بود، بعد از شهادت یک علمدار و افتادن یک علم و داغدار شدن امتی، مجاهد و مقاوم و به پا خواسته در برابر استکبار با رفتن این علمدار برخی‌ها روحیه خود را باخته بودند و متزلزل شده بودند.

وی تاکید کرد: در جبهه مقاومت مردم قهرمان غزه و لبنان فردی را از دست دادند که چراغ و مشغل بود، قهرمان بود، بی‌بدیل بود در مدیریت بدون بدل و جایگزین بود، او کارآزموده و انسان والا از نظر خصوصیات ذاتی بود و به تعبیر رهبری عصاره فضایل لبنان و خار چشم دشمن و باعث دلگرمی جبهه جهاد بود.

منبع: ایرنا