دولت کامرون، رسانه‌ها و مردم را تهدید کرده کسی حق ندارد درباره سلامتی یا بیماری یا مرگ رئیس‌جمهوری 91 ساله کشور صحبت کند.

به گزارش همشهری آنلاین، رئیس جمهوری کامرون از حدود یک ماه قبل تاکنون غیب شده است. هیچ کس، خبری از او ندارد. هیچ خبر یا عکس جدیدی از او منتشر نشده و در هیچ برنامه و مراسمی هم شرکت نکرده است.

همزمان، دولت کامرون همه را تهدید کرده و گفته است هیچ کس حق ندارد درباره احتمال بیماری یا مرگ رئیس جمهوری 91 ساله این کشور صحبت کند.

"پل بیا" رئیس جمهوری کامرون هم اکنون پیرترین رئیس یک کشور در جهان است. او از سال 1982 تاکنون یعنی به مدت 42 سال رئیس جمهوری این کشور آفریقایی است.

وزارت کشور کامرون انتشار خبر درباره وضعیت سلامتی رئیس جمهور 91 ساله این کشور یا احتمال بیماری او را ممنوع کرد.
تاکنون بارها خبرهایی درباره صحت و سلامتی و وضعیت جسمی یا احتمال مرگ "پل بیا" رئیس جمهوری کشور آفریقایی کامرون منتشر شده است.

وزارت کشور کامرون، گزارش ها درباره بیماری رئیس جمهوری را "خیال پردازی" دانست. وزارت کشور کامرون همچنین اعلام کرد هر گونه گمانه زنی و انتشار مطلب در رسانه ها یا شبکه های اجتماعی درباره سلامتی رئیس جمهوری را ممنوع کرده است.

وزیر کشور (پل اتانجا) در اطلاعیه ای گفت: "انتشار هر گونه مطلبی در رسانه ها درباره وضعیت جسمی رئیس جمهوری کاملا ممنوع است. مخالفت کنندگان با شدیدترین مجازات روبه‌رو می شوند.

این اتفاق بعد از آن صورت گرفت که رئیس جمهوری کامرون برای مدت زمان طولانی در برنامه های عمومی حاضر نشده و عکس و فیلم جدیدی از او منتشر نشده است. گمانه زنی ها می گویند او با بیماری روبه رو است.

در هفته گذشته هم مقامات کامرون گفتند رئیس جمهوری در سفر شخصی به ژنو و حال او هم خوب است اما هیچ عکس و فیلمی از این سفر منتشر نشده است. مقامات آن زمان هم گزارش ها درباره اینکه او بیمار است را تکذیب کردند.


در نامه وزیر کشور کامرون خطاب به استانداران تاکید شده سخن گفتن درباره وضعیت سلامتی رئیس جمهوری مسئله امنیت ملی است.
وزیر کشور به استانداران دستور داد واحدهایی را برای نظارت بر برنامه های شبکه های رادیو تلویزیونی خصوصی و رسانه ها و شبکه های اجتماعی ایجاد کنند تا هیچ رسانه و هیچ فردی درباره وضعیت سلامتی رئیس جمهوری چیزی نگوید.

رئیس جمهوری کامرون از اوایل سپتامبر / شهریور گذشته و حضور در نشست چین - افریقا در پکن تاکنون غیب شده و هیچ خبر و عکس جدیدی از او منتشر نشده است.

چند روز قبل هم رئیس جمهوری کامرون قرار بود در نشست بین المللی در پاریس فرانسه شرکت کند اما خبری از او نشد. این اتفاق هم به ابهامات اضافه کرده است.

منبع: عصر ایران