المیرا دهقانی که با سریال با سریال «لحظه گرگ و میش» به شهرت رسید، پیش از این سریال هم در تئاتر و هم در تلویزیون بازی کرده بود، اما با نقش یاسمن بود که مورد توجه قرار گرفت.

همشهری آنلاین: المیرا دهقانی با سریال «لحظه گرگ و میش» ساخته همایون اسعدیان که در سال ۱۳۹۷ از تلویزیون پخش شد به شهرت رسید. این سریال داستان فراز و فرود خانواده‌ای از دهه ۱۳۶۰ تا امروز را با محوریت زندگی تنها دختر خانواده، یاسمن، بازگو می‌کرد که حوادث مختلفی را از سر می گذراند. دهقانی پیش از این سریال هم در تئاتر و هم در تلویزیون بازی کرده بود، اما با نقش یاسمن بود که مورد توجه قرار گرفت.

یکی از نقش‌های مهم دهقانی در تئاتر نقش ویرجینیا، دختر گالیله، در نمایش «گالیله» به کارگردانی شهاب‌الدین حسین‌پور و به تهیه‌کنندگی آزیتا موگویی است که بهار امسال در سالن اصلی تئاتر شهر به روی صحنه رفت. در این نمایشنامه در سه مقطع جوانی، نوجوانی و میانسالی به زندگی ویرجینیا پرداخته می‌شود.

دهقانی درباره بازی در مقابل فرهاد آییش، که نقش گالیله را در این اثر ایفا می‌کرد، به پانا گفته بود: «فرهاد آییش یک هنرمند پیشکسوت و به‌شدت تاثیرگذار در سینما و تئاتر ایران است. من کنار او یاد گرفتم و تمرین کردم و برایم افتخاری بود که ویرجینیای این نمایش باشم، چون ویرجینیا به واسطه اینکه یک جاهایی خصوصا در نیمه پایانی نمایش روی نقش گالیله سوار است، اینکه بتوانی از همه تعارفات و حد و مرزها بگذری و روی صحنه آن چیزی که درست است را بازی کنی برایم چالش جالبی بود.»

دهقانی به تازگی عکسی از خودش را در لباس راهبه‌ها در این نمایش در صفحه شخصی‌اش با کاربران به اشتراک گذاشت.

پیش‌تر نیز عکس دیگری از او در مقابل فرهاد آییش در این نمایش منتشر شده بود.

جز آییش و دهقانی، صدف اسپهبدی، شهروز دل‌افکار،‌ آرش فلاحت‌پیشه و یاشار خمسه از دیگر بازیگران این نمایش بودند.

این نمایش‌ درامی است از یک قطعه تاریخی از زندگی مردی دانشمند که اثبات می‌کند خورشید ثابت است و این زمین است که دور آن می‌چرخد.

منبع: همشهری آنلاین