اتحادیه اروپا با ادعای انتقال موشک‌های ایران به روسیه در صدد تحریم‌هایی علیه تهران است.

به گزارش همشهری‌آنلاین، رویترز نوشت: دو دیپلمات و یک مقام بلندپایه اتحادیه اروپا گفتند: انتظار می‌رود اتحادیه اروپا روز دوشنبه تحریم‌هایی را علیه افراد و سازمان‌های مرتبط با انتقال موشک‌های بالستیک ایران به روسیه اعمال کند.

به گفته یکی از این دیپلمات‌ها که خواست نامش فاش نشود، وزرای خارجه اتحادیه اروپا تحریم‌هایی را علیه ۱۴ فرد و سازمان از جمله شرکت‌های هواپیمایی و سایر شرکت‌ها در مورد این انتقال تصویب خواهند کرد. اروپا نامی از این افراد یا نهادها نبرده است؛ با این حال برخی منابع مطلع می‌‎گویند اتحادیه اروپا به دنبال تحریم هواپیمایی ملی ایران ایر است. آمریکا پیشتر ایران ایر را تحریم کرده است.

ایران همواره دخالت در جنگ اوکراین و ارسال سلاح به روسیه را رد کرده است. آمریکا نیز روز جمعه تحریم‌های جدیدی علیه ۱۶ نهاد و کشتی ایرانی وضع کرد.

مقامات اتحادیه اروپا همچنین مدعی شدند: مذاکرات بین کشورهای اتحادیه اروپا در مورد اینکه آیا سپاه پاسداران ایران در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار گیرد یا خیر ادامه دارد. تصمیم یک دادگاه آلمانی مبنای قانونی برای چنین تصمیمی را فراهم کرده است، اما اعضای اتحادیه اروپا هنوز در حال بحث هستند که آیا تعیین سپاه بعنوان نهادی تروریستی از نظر سیاسی عاقلانه است یا خیر.

منبع: شفقنا