تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۳

خط شماره ۵ متروی تهران نخستین خط مترو در پایتخت است که قبل از بقیه خطوط به بهره‌برداری رسید. این خط به رنگ سبز در نقشه متروی تهران نشان داده شده و از ایستگاه گلشهر به صادقیه می‌رود. در مسیر این خط اماکن دیدنی و تفریحی بسیاری وجود دارد.

همشهری - سعیده مرادی: کافی است همت کنید و به یکی از ایستگاه‌های خط ۵ از جمله ارم سبز، چیتگر، ایران خودرو و استادیوم آزادی و ... بروید و با صرف کمترین هزینه و به دور از خستگی ناشی از ترافیک به‌راحتی از گشت و گذار در دیدنی‌های این مسیر لذت ببرید.

نام ایستگاه: ارم سبز

نشانی: کیلومتر ۴ آزادراه تهران - کرج، جنب پارک ارم

منطقه: ۵

آسانسور/پله برقی: دارد

معرفی:

ایستگاه ارم سبز یکی از ایستگاه‌های تقاطعی است که سال ۱۳۸۶ افتتاح شد. این ایستگاه در ابتدا اکباتان نام داشت، اما سال ۱۳۹۴ نام آن به ارم سبز تغیر یافت.

هیجان در پارک ارم

ایستگاه ارم سبز بین ایستگاه متروی صادقیه و ایستگاه متروی ورزشگاه آزادی واقع شده است. از اماکن گردشگری معروف نزدیک به ایستگاه ارم سبز، می‌توان به بوستان و باغ وحش ارم اشاره کرد. فاصله حدودی این بوستان تا ایستگاه مترو ارم سبز حدود ۱۱ دقیقه است و با تاکسی یا پیاده می‌توان به این مجموعه رسید. موزه پول ایرانیان از دیگر جاذبه‌های نزدیک به ایستگاه ارم سبز است. موزه‌ای تاریخی که سبک مبادلات اقتصادی در گذشته را نمایش می‌دهد. همچنین در حوالی ایستگاه ارم سبز می‌توان به نمایشگاه هوایی تهران نیز رفت. فاصله این نمایشگاه تا مترو نیم ساعت است.

نام ایستگاه: ایران خودرو

نشانی: آزادراه تهران کرج، پیکان شهر

منطقه: ۲۲

آسانسور/پله برقی: دارد

معرفی:

ایستگاه متروی ایران‌خودرو سال ۱۳۸۳ افتتاح شد. این ایستگاه در کنار باشگاه و کارخانجات ایران خودرو واقع شده‌است.

از شهرک سینمایی تا موزه خودروهای قدیمی

ایستگاه ایران خودرو تنها یک ورودی دارد. با خروج از این ورودی کافی است سوار تاکسی‌های مستقر در محوطه ایستگاه شوید تا خود را به شهرک سینمایی غزالی برسانید. فاصله ایستگاه ایران خودرو تا شهرک سینمایی با خودرو و تاکسی کمتر از ۱۰ دقیقه است. اگر پیاده بخواهید این فاصله را طی کنید، حدود یک ساعت زمان خواهد برد. موزه خودروهای قدیمی هم از اماکن گردشگری نزدیک به شهرک سینمایی غزالی است که از طریق ایستگاه متروی ایراخودرو می‌توان به راحتی به آن رسید.

نام ایستگاه: ورزشگاه آزادی

نشانی: بلوار دهکده، ضلع شرقی استادیوم آزادی

منطقه: ۲۲

آسانسور/پله برقی: دارد

معرفی:

ایستگاه ورزشگاه آزادی، ایستگاهی است که درست در کنار مجموعه ورزشی آزادی قرار دارد. این ایستگاه سال ۱۳۸۶ افتتاح شد.

ایستگاه محبوب ورزش‌دوستان

شهروندانی که به ورزش علاقه دارند یا از تماشای مسابقات ورزشی لذت می‌برند، بیشتر از بقیه سراغ ایستگاه ورزشگاه آزادی می‌آیند. البته جاذبه‌های گردشگری نزدیک به ایستگاه متروی ورزشگاه آزادی تنها به این مجموعه ورزشی معروف محدود نمی‌شود. بوستان جنگلی خرگوش دره از دیگر اماکن گردشگری است که حوالی این ایستگاه قرار گرفته است. فاصله ایستگاه تا بوستان به صورت پیاده تنها ۲۹ دقیق بوده که البته با استفاده از تاکسی می‌توان این مسیر را کوتاه‌تر کرد.

نام ایستگاه: وردآورد

نشانی: کیلومتر ۱۶ آزادراه تهران-کرج، خیایان داروپخش، بلوار اردستانی

منطقه: ۲۲

آسانسور/پله برقی: دارد

معرفی:

ایستگاه وردآورد سال ۱۳۷۷ افتتاح شد. این ایستگاه ۲ ورودی در خیابان‌ داروپخش و خیابان شهید اردستانی دارد.

لذت تجربه پرواز

اگر از خروجی خیابان اردستانی خارج شوید، با یک پیاده‌روی کوتاه به سایت پرواز پاراگلایدر وردآورد خواهید رسید. در اینجا می‌توانید پرواز را تجربه کنید و یک روز مهیج را برای خود رقم بزنید. از همین خروجی هم می‌توانید به بوستان فرامنطقه‌ای حضرت خدیجه(س) برسید. بعد از خروج از مترو با تاکسی می‌توانید به این بوستان برسید. مجموعه گردشگری یامی‌لند نیز در کنار بوستان حضرت خدیجه(س) قرار دارد.

نام ایستگاه: چیتگر

نشانی: آزادراه تهران-کرج، روبه‌روی کارخانه بهنوش، بلوار کوهک

معرفی:

ایستگاه چیتگر سال ۱۳۸۴ تأسیس شد. ایستگاهی که امکان دسترسی شهروندان تهرانی را به محدوده‌ای که یکی از قطب‌های گردشگری پایتخت محسوب می‌شود فراهم کرده است.

دریاچه گردی حوالی چیتگر

چیتگر به عنوان یکی از محدوده‌های مهم گردشگری تهران دارای امکانات رفاهی و تجاری بسیاری است که باعث می‌شود گردشگران زیادی در ساعات مختلف به این منطقه مراجعه ‌کنند. با پیاده شدن در ایستگاه چیتگر، می‌توانید گردش در مجموعه دریاچه شهدای خلیج فارس را در برنامه تهران‌گردی‌ قرار دهید. در ایستگاه چیتگر پیاده شده و با تاکسی خودتان را به درب ورودی دریاچه برسانید. فاصله حدودی دریاچه تا ایستگاه متروی چیتگر با خودرو ۱۹ دقیقه است. در این دریاچه امکانات مختلفی وجود دارد. بوستان چیتگر و مجموعه آبی اپارک هم از دیگر جاذبه‌های گردشگری نزدیک به ایستگاه چیتگر محسوب می‌شوند.

هم تفریح، هم خرید

ایستگاه چیتگر از آن دسته ایستگاه‌هایی است که دسترسی به مراکز خرید غرب شهر را آسان کرده است. تعدادی از مراکز خرید مطرح تهران در این محدوده قرار دارد. از جمله مجموعه باملند، مجموعه‌ای که در کنار دریاچه چیتگر قرار دارد و با کمی پیاده‌روی می‌توان به آن رسید. امکانات این مجموعه تنها محدود به خرید نیست و در آن می‌توانید از امکانات رفاهی و تفریحی هم بهره‌مند شوید. همچنین در ضلع شرقی پارک چیتگر مجتمع تجاری طوبی هم قرار دارد که در کنار تفریح در دل بوستان و امکانات آن می‌توان خرید کرد.

منبع: روزنامه همشهری