سفر آقای دکتر قالیباف، رئیس مجلس به بیروت در شرایط حساس کنونی حاوی پیام مهمی بود و آن پیام این است که ایران همواره پشتیبان مقاومت خواهد بود و در برابر تهدیداتی که متوجه امنیت داخلی و خارجی است ایستادگی خواهد کرد.

به گزارش همشهری آنلاین، بهنام سعیدی عضو کمیسیون امنیت و سیاست خارجه مجلس: سفر آقای دکتر قالیباف، رئیس مجلس به بیروت در شرایط حساس کنونی حاوی پیام مهمی بود و آن پیام این است که ایران همواره پشتیبان مقاومت خواهد بود و در برابر تهدیداتی که متوجه امنیت داخلی و خارجی است ایستادگی خواهد کرد. این پیام روشنی بود که در سفر آقای قالیباف به بدخواهان و دشمنان؛ که در رأسشان آمریکا و اسرائیل قرار دارد مخابره شد. سفر آقای قالیباف در جهت تحکیم و تقویت روابط استراتژیک با حزب الله لبنان و همچنین ارتقای هماهنگی و روابطِ سیاسی، نظامی و امنیتی با سایر گروه‌های محور مقاومت بسیار کمک‌کننده است.

اینکه در شرایط حساس و خطرناک مقامات بلندپایه ایرانی در کشور لبنان و سایر کشورهای درگیر با اسرائیل حضور پیدا کنند، تعیین کننده حضور و پتشیبانی ایران از محور مقاومت است. به تعبیری این نوع سفرها نشان می‌دهد حمایت‌های ایران ددر حد شعار و بیانیه نیست و در میدان عمل جلوه‌گر می‌شود. موضوع دفاع از مقاومت منطقه یکی از خطوط قرمز جمهوری اسلامی به شمار می‌آید، اساساً در انقلاب اسلامی ایران؛ یکی از اصول مهم دفاع از مظلومان عالم است و فرقی نمی‌کند این مظلوم چه کسی است و در کجا زندگی می‌کند.

سفر رئیس مجلس شورای اسلامی اقدام موثر در حوزه سیاسی منطقه است و نوعی نمایش اقتدار و وحدت بین نیروهای مقاومت است. اسرائیل در این مقطع گمان می‌کند، با ترور و شهادت فرماندهان مقاومت می‌تواند این هجومی که بر علیهش به پا شده را بخواباند. اما پس از اتفاقات غزه و لبنان به خوبی روشن شد که نه حماس و نه حزب الله هیچ کدامشان به صرف شهادت فرماندهان از پا نمی افتند.