همشهری آنلاین: رئیس مجلس شورای اسلامی در آغاز جلسه علنی روز یکشنبه 8 شهریور مجلس که به بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی رئیس جمهور می‌پردازد گفت: قطعاً نمایندگان مجلس در رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی رئیس جمهور، شاخصه‌های شهید باهنر و رجایی را در نظر می‌گیرند.

به گزارش واحد مرکزی خبر ، علی لاریجانی افزود: امروز 8 شهریور به نام روز مبارزه با تروریسم نام گذاری شده است، این روز مصادف است با شهادت دو اسوه دیانت و سیاست شهید باهنر و شهید رجایی.

وی گفت: به ارواح مطهر آن دو عزیز درود می فرستیم، و معتقد هستیم فکر و سلوک معنوی و سیاسی آن‌ها به عنوان نماد دولتمردان صالح نظام جمهوری اسلامی ایران راهگشای همه خدمتگزاران راستین مردم خواهد بود.

لاریجانی افزود: اگر آمریکا و غرب مبارزه با تروریسم را از این نقطه آغاز می‌کردند در باتلاق سال‌های اخیر دچار نمی‌شدند و روشن است این وضعیت نتیجه رفتار دوگانه آنان است.

رئیس مجلس گفت: همزمانی سالگرد شهادت این دو بزرگواران با آغاز بررسی مجلس به وضعیت وزرای پیشنهادی جهت رأی اعتماد را به فال نیک می گیریم.

لاریجانی افزود: قطعاً نمایندگان محترم با شاخصه‌های این دو شهید گرانقدر یعنی مردمی زیستن و رسوخ در پایبندی و استواری در آرمان‌های انقلاب و ولایت فقیه و کارآمدی و عقلانیت اسلامی به اظهار نظر در برنامه دولت و اعضای محترم آن می‌پردازند.

وی گفت: به یاد داریم که امام (ره) فرمود "عقل رجایی بیشتر از علم او بود"، این عقلانیت که معطوف است به تدبیر و مصالح عامه مسلمین، ویژگی‌ای است که مدیران ارشد نظام را در طریقی قرار می‌دهد که در سخنان بسیار ارزشمند اخیر مقام معظم رهبری تبلور داشت و توجه دادند مصلحت گرایی به معنای تقابل با حقیقت گرایی نیست بلکه عقلانیت اسلامی این دو را در یک راستا تبیین می‌کند.

رئیس مجلس افزود: نگاه نافذ رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله خامنه‌ای دامت برکاته در مسائل اصلی و فرعی مناقشات اخیر و رسیدگی جدی به برخی جرایم رخ داده که فرمودند جنایت بود و سپهر همگرایی و وحدت ملی که لازمه شرایط فعلی کشور است به درستی همه مؤلفه‌های مهم جهت راست نمودن امورات فعلی کشور را مشخص کرده است و چهره عدالت اسلامی را به نیکویی نشان داد که ظلم چه در سطح ملی و چه در سطح افکار از دید تیزبین رهبری ناپیدا نخواهد بود.

لاریجانی گفت: به راستی بیانات ایشان و دستورات معظم له فضای جدیدی از امیدواری را در کشور تدارک دید و از حضرت ایشان سپاسگزاریم و از قوه قضائیه می‌خواهیم با همین ترازو به همه وجوه جرایم و تخلفات جریانات اخیر رسیدگی نماید.

وی افزود: حضور رئیس جمهور محترم و اعضای پیشنهادی هیأت دولت را به خانه ملت ارج می‌نهیم و امیدواریم در این بررسی دقیق و دوستانه همه نمایندگان محترم و همه میهمانان عزیز با متانت و بردباری به همه مصالح توجه نمایند و بحث‌ها شکل واکاوی برادرانه داشته باشد و خواهشمندیم همگان آیین نامه مجلس و نظامات جاری در این امر را با اخلاق اسلامی پیگیری نمایند.

لاریجانی گفت: مدیریت مجلس شورای اسلامی در این چارچوب زمان لازم برای طرح مباحث طرفین را فراهم خواهد نمود تا ان شاء الله انتخاب احسن صورت پذیرد.