تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۷

انگار توپ طلای فوتبال اروپا غیر از لیونل مسی به کسی دیگر نمی‌سازد و همه نامزدهای این جایزه به جز جود بیلینگام مصدوم شده‌اند.

به گزارش همشهری‌آنلاین، مجله فرانس‌فوتبال سرانجام پا روی دل خودش گذاشت و همزمان نام مسی و رونالدو را در میان نامزدهای توپ طلای امسال قرار نداد. پس از این تصمیم، ابتدا رودری، هافبک اسپانیایی منچسترسیتی رباط صلیبی پاره کرد و سپس نوبت هموطن او، کارواخل رسید که دچار همین مشکل شود. ملی‌پوشان اسپانیا در همین فیفادی اخیر از ۲همبازی خود که نقش مهمی در قهرمانی لاروخا در یورو۲۰۲۴ داشتند، استقبال کردند و برای آنها که با عصا راه می‌رفتند، تونل افتخار زدند. وینیسیوس هم که گزینه اصلی فتح این جایزه است، در بازی آخر رئال‌مادرید دچار مصدومیت شانه و گردن شد تا فیفادی اخیر و احتمالا یکی دو بازی بعدی رئال را هم از دست بدهد. البته درباره او خبر تازه این است که از مصدومیت گردن بهبود یافته و به‌طور معمول تمرین می‌کند؛ هرچند باشگاه در سایت رسمی خود اعلام کرده که این بازیکن به‌تنهایی مشغول تمرین است و اجازه شرکت در تمرینات گروهی را ندارد. وینیسیوس احتمالا مقابل سلتا بازی خواهد کرد و سپس پیش از مراسم توپ طلا، ۲بازی مهم در برنابئو مقابل دورتموند و سپس بارسلونا خواهد داشت. فقط بلینگام از میان نامزدهای اصلی هنوز سالم و روپاست! شاید مسی راضی نیست جایزه مادام‌العمرش را بعد از او به کسی دیگر بدهند!

باارزش‌ترین‌ها

وینی در به‌روزرسانی تازه ترنسفرمارکت در کنار هالند باارزش‌ترین بازیکن حال حاضر فوتبال جهان است. در میان ۱۰نفر اول، نام ۴بازیکن از رئال دیده می‌شود. باارزش‌ترین بازیکنان حال‌ حاضر فوتبال جهان:

شوک برزیلی!؟

یک خبر مرتبط با وینیسیوس اینکه لوئیس ایناسیو لولا، رئیس‌جمهور جنجالی برزیل در امور فوتبال این کشور دخالت کرده و دستور داده که تنها از بازیکنان شاغل در لیگ داخلی برای تیم ملی استفاده شود. درصورت تسلیم فدراسیون فوتبال این کشور، بازیکنانی مثل وینیسیوس، رودریگو، رافینیا، آلیسون، ادرسون و خیلی‌های دیگر جایی در ترکیب سلسائو نخواهند داشت. داسیلوا گفته: «بازیکنان خوب برزیلی خارج از برزیل بازی نمی‌کنند. آنهایی که خارج از کشور بازی می‌کنند، از بازیکنان لیگ داخلی برزیل بهتر نیستند. گارینشاها و روماریوها خارج از برزیل بازی نمی‌کنند. آنها فقط بازیکنان جوانی هستند که هنوز به ستاره تبدیل نشده‌اند.»
اگر این یک اجبار باشد، فیفا در قضیه دخالت خواهد کرد. دخالت دولت و سیاسیون در امور فوتبال از نظر فیفا ممنوع است.

حالا گردانندگان این مجله و جایزه که پیش‌بینی‌ها را درباره برنده‌شدن وینیسیوس خوانده‌اند، اعلام کرده‌اند هنوز نام برنده مشخص نیست و امسال قرار است برخلاف سال‌های پیش تا آخرین لحظه نام برنده، مرموز باقی بماند. امسال از مصاحبه فرانس‌فوتبال با برنده پیش از مراسم خبری نخواهد بود و تنها در شب مراسم همگان از نام او آگاه خواهند شد. پیش از این رسم بود که مجله فرانسوی در کنار مصاحبه، عکس‌هایی هم از فاتح توپ طلا می‌گرفت و همین نام برنده را لو می‌داد.

منبع: روزنامه همشهری