معاون طرح و برنامه شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه گفت: در تلاش هستیم سال آینده و با ورود قطارهای جدید به ناوگان حمل و نقل پایتخت، سرفاصله و زمان ورود قطارها به ایستگاه‌های مترو را کاهش دهیم.

به گزارش همشهری آنلاین، فرود لطفی در خصوص شلوغ بودن برخی ایستگاه‌ها و تجمع بیش از حد مسافران اظهار کرد: پروژه خرید ۶۳۰ دستگاه واگن که چند سال معطل مانده بود با تلاش‌های شهرداری تهران و دولت فعال شد که از سال آینده و با ورود این قطارها به ناوگان حمل ونقل قطعا فاصله حرکت قطارها را کمتر کرده و می‌توانیم به شهروندان تهرانی خدمات بهتری ارائه دهیم.

وی در ادامه افزود: ما حداقل سرفاصله حرکت زمانی را در خطوط هفت گانه اجرا می‌کنیم که برای خطوط یک تا چهار زمان ۵ دقیقه و خطوط ۶ و ۷ که ایستگاه‌های جدید هستند ۱۱ دقیقه در نظر گرفته شده و با توجه به تعداد قطار و ناوگان فعالی که الان موجود است امکان پایین آوردن این فاصله به پایین‌تر از ۵ دقیقه وجود ندارد.

معاون طرح و برنامه شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه در خصوص تخفیفات مترو گفت: برای یک سری از شهروندان نسبت به ارائه تخفیفات مختلف ۵۰ درصد بر اساس مصوبات شورای شهر تهران در تهران اقدام می‌کنیم که دانش آموزان و دانشجویان از جمله این افراد هستند که می‌توانند با مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک شهر و احراز هویتی که آنجا صورت می‌گیرد بعد از ۲۴ ساعت کارت بلیت دریافت کرده و از خدمات مترو تهران در خطوط هفتگانه استفاده کنند.

به گفته وی، از اوایل سال گذشته شرکت بهره‌برداری مترو تهران نسبت به صدور کارت بلیت اقدام کرد که حدود ۱۷ هزار کارت برای دانش آموزان و دانشجویان صادر و تحویل داده شد و الان حدود ۲ و نیم درصد از مسافران از خدمات این کارت بلیت‌ها استفاده می‌کنند.

لطفی در خصوص نرخ کارت بلیت برای دانش آموزان و دانشجویان افزود: بلیت تک سفره با نرخ ۴۵۰۰ تومان است اما مسافرانی که از کارت بلیت استفاده می‌کنند یک تخفیف هم بابت استفاده از کارت به آنها داده می‌شود که ما کمترین مبلغ ۳۳۰۰ تومان بسته به کیلومتری که در طول سفر طی می‌کنند و بالاترین آن مبلغ ۳۸۰۰ تومان است البته قیمت ۳۳۰۰ تومان برای دانش آموزان و دانشجویان به صورت نیم بها است.

منبع: ایرنا