مردی به نام پل روسولی حدود یک دهه پیش برای ساخت یک مستند خودش را خوراک آناکوندا کرد و گرچه خیلی زود از این کار پشیمان شد اما انتقادات بسیاری برانگیخت.

به گزارش همشهری آنلاین، مار آناکوندا می‌تواند انسان را ببلعد؟ حدود یک دهه پیش در یکی از پربیننده‌ترین مستندهای شبکه دیسکاوری انسان داوطلبانه طعمه آناکوندا شد.

فیلم مستند «Eaten Alive» دسامبر سال ۲۰۱۴ از شبکه دیسکاوری پخش شد. سازنده این مستند پل روسولی بود که در اقدامی عجیب در این فیلم مستند خودش را خوراک یک مار غول‌پیکر آناکوندا می‌کرد.

او برای ضبط این برنامه به جنگل‌های بارانی آمازون در پرو رفت تا بزرگترین مار آناکوندای شناخته شده را پیدا کند. اما ملاقات با این مار عظیم‌الجثه پایان ماجرا نبود و قرار بود در اقدامی عجیب روسولی خوراک مار شود. روسولی برای این عمل دیوانه‌وار لباسی مخصوص آماده کرده بود.

قرار نیست کسی خورده شود

مار آناکوندا به روسولی حمله ور شد اما کار به خرد کردن و خوردن او نرسید و برخلاف ادعای عنوان فیلم و تبلیغات آن کسی زنده زنده خورده نشد. ۶۰ دقیقه نخست از این مستند ۹۰ دقیقه‌ای به جستجو برای یافتن مار آناکوندای غول‌پیکر اختصاص یافت و ۳۰ دقیقه پایانی روسولی مقابل مار قرار گرفت و با نخستین حمله مار دستور توقف کار را داد. این پایان ماجرا بود و تلاش دیگری برای اجرای آنچه وعده داده بود صورت نگرفت.

در پی ناتمام ماندن کار روسولی شبکه دیسکاوری اعلام کرد که در صورت ادامه کار خطر آسیب جدی به سلامتی وجود داشت و تصمیم به توقف کار گرفته شد.

اعتراض تماشاگرانی که فریب خوردند

بسیاری از تماشاگران پس از دیدن مستند به تبلیغات و عنوان گمراه‌کننده آن اعتراض کردند. در این میان روسولی مدعی شد که برای جلب توجه جامعه به تخریب جنگل‌های آمازون و حیات وحش ارزشمند آن این کار را کرده است. گروه‌های حامی حقوق حیوانات از جمله پیتا نیز به این مستند اعتراض کردند.

این مستند در نخستین شب پخش از شبکه دیسکاوری بیش از 4 میلیون بیننده داشت و پربیننده‌ترین مستند حیات وحش این شبکه از سال ۲۰۱۰ به این سو شد.

منبع: فرارو