پازل متروی تهران تا تکمیل‌شدن فقط چند قطعه دیگر کم دارد و پس از آن ‌ مسیری کامل پیش‌روی تهرانی‌ها و مسافران خواهد بود. از خطوط هفتگانه فعلی فقط ۵ایستگاه دیگر باقی‌مانده است که با بهره‌برداری از آنها و طبق وعده شهردار تهران، پرونده تکمیل خطوط ۶و ۷بسته خواهد شد.

همشهری آنلاین- مهدی اسماعیل پور، از خطوط هفتگانه فعلی فقط ۵ایستگاه دیگر باقی‌مانده است که با بهره‌برداری از آنها و طبق وعده شهردار تهران، پرونده تکمیل خطوط ۶و ۷بسته خواهد شد. البته این ۲ خط مترو بخش توسعه‌ای هم دارند که این بخش از پروژه نیز درحال انجام است. در گفت‌وگو با عباس فتحعلی‌پور، مجری خط ۶متروی تهران و یاشار لطفی، مجری خط ۷آخرین وضعیت این خطوط را بررسی کرده‌ایم.

۳هزار میلیارد تومان هزینه ساخت یک کیلومتر مترو
فتحعلی‌پور، مجری خط ۶متروی تهران:
هزینه ساخت یک کیلومتر تونل مترو با احتساب ناوگان ۳هزار میلیارد تومان است و بدون احتساب ناوگان نیز این رقم حدود ۲هزار و ۴۰۰میلیارد تومان می‌شود. در این شرایط تکمیل ایستگاه‌های باقیمانده از بخش اصلی خط و کارهای زیرساختی از قبیل پایدارسازی برقی، تکمیل رینگ ۲۰کیلووات و نصب ۴هواکش میانی در اولویت بوده، چون برای حفظ یا کاهش سرفاصله فعلی خط با اضافه‌شدن ایستگاه‌های جدید ضروری است.

بهره‌برداری از ایستگاه پایانه شرق در مهر ۱۴۰۴
یاشار لطفی، مجری خط ۷وبخش توسعه شرقی خط ۲مترو:
مطالعات طراحی به پایان رسیده و عملیات اجرایی ایستگاه پایانه شرق آغاز شده است. برای رفاه حال مسافران پایانه جدید شرق و دسترسی مناسب به حمل‌ونقل یکپارچه با نخستین پایانه هوشمند کشور، تلاش می‌کنیم درسریع‌ترین زمان ممکن این پروژه به بهره‌برداری برسد.

منبع: روزنامه همشهری