معمولا آدم‌ها برایشان همیشه مقصد و رسیدن به آن، بخش مهمی از سفر است؛ اما هستند عده‌ای که اهل دل‌اند و ترجیح می‌دهند که از مسیر هم لذت ببرند، به‌ویژه اگر این سفر زمینی و جاده‌ای باشد. در گوشه و کنار کشورمان هم تا دلتان بخواهد جاده‌های زیبا با مناظر بی‌نظیر هست که می‌تواند سفرتان را دلپذیرتر کند.

به گزارش همشهری آنلاین، در این فصل رنگارنگ، کافی است چمدان ببندید، یک دوربین عکاسی همراه ببرید و هر جا از جاده که دلتان خواست، بزنید کنار و علاوه بر لذت بردن از منظره، عکس‌های خاطره‌انگیز هم بگیرید. اگر هنوز نمی‌دانید به دل کدام جاده بزنید، این مطلب را تا انتها بخوانید تا با حیرت‌انگیزترین جاده‌های کشورمان آشنا شوید.

جاده چالوس

وقتی از خاطره‌انگیزترین جاده‌های ایران حرف می‌زنیم، نخستین جاده‌ای که به ذهن می‌رسد، جاده چالوس است. این جاده که بیش از ۸۰سال پیش احداث شده است، به‌خاطر جاذبه‌هایش از محبوب‌ترین جاده‌ای ایران است.

جاده اسالم به خلخال

اگر به‌دنبال مسیری شگفت‌انگیز و مملو از زیبایی می‌گردید، پیشنهاد ما جاده اسالم به خلخال است. این جاده با گذر از منطقه کوهستانی خلخال شما را به جنگل‌های بکر گیلان می‌رساند و با طبیعتی تمام سبز روبه‌رو می‌کند.

جاده بریس

جاده ساحلی بریس در استان سیستان و بلوچستان، یکی دیگر از زیباترین جاده‌های ایران است که مسیر آن از شهر چابهار شروع می‌شود و به شهر بریس در کنار دریای عمان می‌رسد.

جاده عباس‌آباد به کلاردشت

جاده عباس‌آباد به کلاردشت یکی از زیباترین جاده‌های جنگلی ایران است. زیباترین مناظر این جاده دره‌های سرسبز، درخشش خورشید از میان درختان بلند و کلبه‌های زیبای ییلاقی در طول مسیر هستند.

جاده گرگان به مشهد

با عبور از جنگل زیبای گلستان، امکان تماشای این طبیعت بکر را به مسافران می‌دهد. در این جاده می‌توان از مناطقی مانند روستا بدرانلو، پارک جنگلی بش قارداش، تپه قلعه خان آشخانه و آبشار اخلمد دیدن کرد.

جاده اردبیل به آستارا

جاده اردبیل به آستارا از میان زیباترین نواحی سرسبز در شمال غربی ایران می‌گذرد. شهرت این جاده به‌دلیل قرار گرفتن گردنه حیران در طول آن است که از زیباترین گردنه‌های میان جاده‌ای در ایران به‌شمار می‌رود.

جاده طبس-خورو بیابانک

جاده‌ طبس نوعی جاده‌ کویری محسوب می‌شود اما به‌دلیل وجود نمک در اطراف جاده، هنگام غروب یک روز زمستانی یا پاییزی، این تصور را برای مسافران به‌وجود می‌آورد که در حال عبور از جاده‌ای در میان دریا هستند.

جاده جنگل دوهزار

جاده جنگل دو هزار از زیباترین مسیرهای جنگلی شمال ایران است که از شهسوار یا تنکابن آغاز می‌شود و تا دل جنگل‌های دو هزار ادامه دارد. این جاده در مسیری کوهستانی و پوشیده از گیاهان سرسبز بالا می‌رود و زیباترین چشم‌اندازهای دریای خزر و مناطق سرسبز شمال ایران را دارد.