سفر رئیس مجلس شورای اسلامی به لبنان در اوج بمباران رژیم صهیونیستی با استقبال گسترده کاربران جهان عرب روبرو شده است.

همشهری آنلاین: از زمان آغاز تهاجم و تجاوز رژیم صهیونیستی به لبنان، صهیونیست‌ها بارها تهدید کرده بودند که اجازه فرود هیچ هواپیمای ایرانی را در فرودگاه بین المللی بیروت نخواهند داد. حتی برخی منابع مدعی شده بودند که اسرائیل در تهدیدات خود علیه هواپیماهای ایرانی ممکن است بدنبال شلیک موشک و ساقط کردن هواپیماهای ایرانی در فرودگاه بیروت باشد، اما همه این تهدیدات با سفر «محمدباقر قالیباف»، رئیس مجلس شورای اسلامی ایران به بیروت تو خالی از آب درآمد. رئیس مجلس ایران صبح شنبه در حالی که برای شرکت در اجلاس بین المجالس جهانی عازم ژنو بود، پیش از سفر به سوئیس برای گفت و گو با مقامات کشور لبنان و اعلام حمایت از جریان مقاومت و ایستادگی مردم این کشور مقابل جنایات رژیم صهیونیستی وارد فرودگاه بیروت شد. در این سفر رئیس مجلس ایران با همتای لبنانی خود و دیگر مقامات ارشد این کشور دیدار و گفتگو کرد.

دو مسئله واکنش برانگیز:

هدایت هواپیما در آسمان ناامن بیروت: نکته قابل توجه در سفر رئیس مجلس شورای اسلامی ایران به لبنان، هدایت هواپیمای رسمی جمهوری اسلامی توسط سردار قایباف به عنوان کاپیتان هواپیما بود. اقدامی که با توجه به ناامنی آسمان بیروت و حضور جنگنده‌های متجاوز اسرائیل قابل توجه به نظر می‌رسد و با واکنش‌های بسیاری نیز همراه بوده و بسیاری تصاویر هدایت هواپیما ایرانی توسط رئیس مجلس شورای اسلامی را بازنشر کرده‌اند.

ایستادن در خط مقدم جنگ: یکی دیگر از مسائلی که در جریان سفر دکتر قالیباف به بیروت، واکنش‌های زیادی به همراه داشته است، حضور او در کنار خرابه‌های منطقه ضاحیه در جنوب بیروت همزمان با بمباران رژیم صهیونیستی بود. ضاحیه در حال حاضر منطقه‌ای بسیار ناامن و بی ثبات در لبنان است که هر ساعت هدف بمباران هوایی جنگنده‌های صهیونیستی قرار می گیرد و حضور رئیس مجلس شورای اسلامی ایران در این منطقه حمایت و ایستادگی تمام قد جمهوری اسلامی ایران در کنار آوارگان جنوب را لبنان را در اوج بمباران و جنگ ثابت کرد.

واکنش‌ها:

عکس تاریخی / «#التطبیع_خیانة - مُـــؤمّـــل ••»، کاربر بحرینی: با بازنشر عکس دکتر قالیباف در ضاحیه نوشته است: عکس تاریخی

مردان خامنه‌ای در میدان / «هبـــة الله الواسطی»، کاربر عراقی در بغداد: مردان خامنه ای در میدان .... محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی از منطقه‌ای در حومه جنوبی بیروت که روز گذشته هدف حمله رژیم صهیونیستی قرار گرفت، بازدید کرد.

ورود قالیباف به بیروت با وجود تهدیدات / «الـبـشیــر»، کاربر لبنانی: علیرغم تهدید مداوم اسرائیل برای هر هواپیمای ایرانی که به #بیروت می آید، رئیس مجلس شورای ایران خلبان هواپیما بود و وارد لبنان شد.

هدایت هواپیما توسط آقای قالیباف معنای زیادی دارد/ «احمد الربیعی»، کارشناسی ارشد حقوق در لبنان: حضور رئیس مجلس شورای اسلامی ایران آقای قالیباف در سفر به بیروت با هدایت هواپیمایی که با خطرات زیادی روبروست، با پیام‌های زیادی همراه است.

رئیس مجلس ایران ممنوعیت سفر به بیروت را زیرپا گذاشت / «د.حسین الصافی»، روزنامه نگار و کارشناس بخش عربی یونسکو: رئیس مجلس ایران ممنوعیت سفر هواپیماهای ایرانی به لبنان را زیر پا گذاشت و خودش هواپیما را به پرواز درآورد و وارد بیروت شد. تاریخ آنها را در صفحات اول کتاب شجاعت ثبت خواهد کرد.

پیام ایران به لبنان/ «طارق ابو زینب»، تحلیلگر سیاسی در لبنان: رئیس مجلس ایران در لبنان گفت: در این شرایط سخت در کنار مردم لبنان خواهیم ماند.

رهبران غربی و عربی کجایند / «صادق المحمداوی»، کاربر عراقی: آیا یک حاکم عرب یا غربی در جهان جرات این کار را دارد؟! محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در میان جنگ‌ها در ضاحیه قدم زد.

مایه مباهات / «حسین الخزعلی»، کاربر عراقی: پسران شجاع نبرد، فرزندان سلمان آل محمدی، شما مایه مباهات مؤمنان و مسلمانان هستید. سفر دکتر قالیباف رئیس مجلس ایران به بیروت با دیدار از اماکن مورد حمله صهیونیست ها و آمریکایی ها صورت گرفت.

کجایند برادران عرب؟! / «عبدالله الشایجی»، استاد دانشگاه کویت: محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی ایران شخصاً هواپیمای خود را به بیروت رساند و از جنوب بیروت که جبهه مستقیم جنگ با اسرائیل است، بازدید کرد. کجایند برادران عرب؟!

منبع: روزنامه همشهری