تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۴

 این روزها اخبار چشم‌نواز از همدلی طلایی زنان در گوشه و کنار کشور دست‌به‌دست می شود. کمک‌کردن مردم به مظلومان و مجاهدان عالم سابقه‌دار است و امر جدیدی نیست اما این هدیه زنانه رنگ دیگری دارد.

به گزارش همشهری آنلاین، محسن مهدیان؛ مدیرمسئول روزنامه همشهری نوشت، روایت چند شب پیش یکی از اقوام چنین بود: در هیئت هفتگی اعلام کردیم که برای جبهه مقاومت می‌خواهیم کمک مالی جمع کنیم. هرکس همراه است بسم الله.

و ادامه ماجرا در عکس های تلفن همراهش بود؛ تصاویری از طلاهای چیده شده روی پارچه‌سبز؛ از سکه و انگشتر و پلاک ساده تا چند دست سرویس زینتی و جواهرات. زیباتر این بود که این طلاها را در گروه دیگری، به مزایده گذاشتند و مردم آنها را به چند برابر قیمت خریداری کردند تا پول بیشتری برای مقاومت جمع شود.

این روزها اخبار چشم‌نواز از همدلی طلایی زنان در گوشه و کنار کشور دست‌به‌دست می شود. کمک‌کردن مردم به مظلومان و مجاهدان عالم سابقه‌دار است و امر جدیدی نیست اما این هدیه زنانه رنگ دیگری دارد.

این ایثار طلایی را دقیق‌تر ببینیم:
همدلی طلایی تنها کمک مالی نیست؛ آنها از زینت خود گذشتند. زینت جزئی از زندگی و هویت و اسباب زیبایی آنهاست. ارزش این هبه زنانه را نباید تنها در کمک مادی خلاصه کرد.

این گذشت مادی حتی فراتر از ارزش زیبایی و زینتی است. طلا در جامعه ما نقش سرمایه و ذخیره زندگی را بازی می‌کند. از پس‌انداز و اندوخته زندگی‌شان گذشتند؛ ذخایری که احتمالاً برای جهیزیه یا خرید مسکن و یا حتی روزهای مبادای زندگی محسوب می‌شود.
اما از این مهم‌تر بلوغ سیاسی و معنوی این مردم است.

یک وقت دغدغه نفع فردی داریم و هدیه می‌کنیم. یک وقت به بهانه نفع جمعی یک کشور، گذشت می‌کنیم. اما یک وقت از مرزها عبور کرده و برای مأموریت الهی یک امت ایثار می‌کنیم. این آگاهی انقلابی زنان ماست.
و این همه را بگذارید کنار لبیک به حکم رهبرانقلاب که هرکس هرجا هرچه در توان دارد برای مجاهدان مقاومت به میدان بیاورد. این هبه طلایی هم ایثار است و هم لبیک به حکم شرعی ولی زمان.

روح امام شاد... درباره تلاش و ایثار زنان در پشت جبهه در تعابیری آسمانی و توفانی و دل‌انگیز می‌گفت: اینها هدیه الهی است. باید قدر این نعمت را بدانیم. می‌فرمود باید به آنها اقتدا کنیم. ما باید از اینها اخلاق اسلامی و ایمان و یاد خدا را یاد بگیریم... .

منبع: روزنامه همشهری