۱۱۰ اتوبوس برقی چینی که به‌زودی وارد تهران می‌شود، بلافاصله بعد از نصب دستگاه کارت‌خوان و دریافت پلاک موقت، با هدف کمک به کاهش آلودگی هوا، وارد خطوط مرکزی و قدیمی شهر خواهند شد.

به گزارش همشهری آنلاین، مهدی علیزاده؛ مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران در این باره گفت: ۱۱۰ دستگاه اتوبوس برقی از محل قرارداد شهرداری با چین تا اواخر مهرماه وارد تهران می‌شود. این اتوبوس‌ها از چین بارگیری شده و در مسیر گمرک بندرعباس هستند. بخش نخست آن شامل ۱۰ دستگاه اتوبوس به کشور رسیده و بقیه نیز در حال انتقال به کشور هستند.

علیزاده درباره اینکه این اتوبوس‌ها از چه زمانی و در چه مسیرهایی قرار است به شهروندان خدمت‌رسانی کنند، گفت: این اتوبوس‌ها بلافاصله بعد از ورود به تهران و مجهز شدن به دستگاه‌های کارت‌خوان، فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.

او افزود: طبق هماهنگی صورت‌گرفته با پلیس راهور، برای آغاز فعالیت اتوبوس‌ها معطل پلاک‌گذاری نمی‌شویم و خدمت‌رسانی آن‌ها با پلاک‌های موقت انجام خواهد شد. بنابراین هر اتوبوسی که وارد تهران شود، مردم را معطل بروکراسی اداری نمی‌کنیم و با مسئولیت خودم اتوبوس‌ها را وارد ناوگان می‌کنم.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران درباره مسیر خدمت این اتوبوس‌ها بیان کرد: اتوبوس‌های جدید ۱۲ متری هستند و اولویت به‌کارگیری از آن‌ها خطوط برقی قدیمی است؛ یعنی میدان شهدا و امام حسین(ع)، بخشی هم به میدان بهارستان اعزام می‌شوند. بنابراین طبق برنامه‌ریزی صورت‌گرفته، این ۱۱۰ اتوبوس در مرکز شهر مسافرگیری می‌کنند تا بتوانیم بخشی از آلودگی هوا را کاهش دهیم. اگرچه ورود این اتوبوس‌ها به تهران به‌تدریج محقق می‌شود و قطعاً به‌تنهایی گزینه کاهش آلودگی هوا نیستند، چراکه مجموعه‌ای از اقدامات در کاهش مشکل دیرینه تهرانی‌ها مؤثر خواهد بود، اما گام شهرداری برای حرکت در این مسیر، دست روی دست نگذاشتن و از دست ندادن فرصت‌ها، اقدام ارزشمندی است که به‌طور حتم در آینده از آن به نیکی یاد خواهد شد.

منبع: همشهری آنلاین