تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۶

باشگاه پرسپولیس از رفتار مهاجم ازبکستانی‌اش حسابی شاکی است. با مصدومیت اورونوف، حالا وضعیت او برای بازی با السد قطر مبهم است و کادر پزشکی پرسپولیس هم اطلاع دقیقی از جدیدترین وضعیت این بازیکن ندارد.

هشمهری آنلاین - فدراسیون فوتبال ازبکستان روز گذشته اعلام کرد اوستون ارونوف به‌دلیل مصدومیت نمی‌تواند تیم ملی فوتبال این کشور را در دیدار با امارات همراهی کند. این خبری بود که به سرعت در رسانه‌های ایران بازتاب پیدا کرد و حالا پرسپولیس در پایان فیفادی، با یک خبر بد روبه‌رو شده است. از همان ابتدا که اورونوف ایران را ترک کرد، نحوه رفتار او، با عصبانیت کادر پزشکی و مدیران باشگاه همراه بود و حتی این شایعه هم در مورد وینگر ازبکستانی سرخپوشان رسانه‌ای شد که او از عمد خودش را در بازی با چادرملو به مصدومیت زده تا بتواند تیم ملی کشورش را در بازی حساس با ایران همراهی کند.

با این حال حضور کوتاه‌مدت او در بازی با ایران، این احتمال را مطرح کرد که اورونوف حین گرم‌کردن برای بازی با چادرملو مصدوم شده ولی شدت این آسیب‌دیدگی طوری نبوده که باعث غیبت طولانی‌مدت این بازیکن شود. براساس اخبار رسیده، بعد از اتمام بازی با چادرملو، کادر پزشکی پرسپولیس از اورونوف می‌خواهد که بلافاصله MRI بدهد تا شدت مصدومیتش از ناحیه کشاله مشخص شود ولی این بازیکن از دستور کادر پزشکی امتناع کرده و گفته که چون بلیت بازگشت به ازبکستان را گرفته، باید هرچه سریع‌تر برای حضور در اردوی تیم ملی، ایران را ترک کند.

نظر کادر پزشکی پرسپولیس این بود که اورونوف به‌دلیل مصدومیت از ناحیه کشاله بهتر است در ایران بماند تا مراحل درمانی را پشت سر بگذارد ولی باشگاه از لحاظ قانونی و با توجه به شروع فیفادی نمی‌توانست مانع از ملحق‌شدن او به اردوی تیم ملی ازبکستان شود. با این حال، توصیه کادر پزشکی پرسپولیس به اورونوف و پزشکان تیم ملی ازبکستان این بود که او در بازی با ایران به میدان نرود و مراحل درمانی را در کشورش پشت سر بگذارد.

با توجه به مصدومیت اورونوف، خیلی‌ها پیش‌بینی می‌کردند او بازی با ایران را از دست بدهد ولی یک روز قبل از این بازی رسانه‌های ازبکستان خبر از رسیدن او به دیدار برابر ایران دادند. این در حالی است که اورونوف شرایط ایده‌آلی برای این مسابقه نداشت و حتی نباید برای دقایقی کوتاه در این بازی به میدان می‌رفت. یکی از مدیران پرسپولیس به همشهری می‌گوید: «کادر پزشکی ما به اورونوف گفته بود که در تهران بماند ولی او از این کار خودداری کرد. بعد از بازگشت به ازبکستان به او و کادر پزشکی تیم ملی ازبکستان توصیه شد که در بازی با ایران به میدان نرود ولی اورونوف با اصرار کادر فنی و پزشکی تیم ملی کشورش، بازی کرد. برای ما نکته عجیب این است که چرا خود اورونوف در این شرایط راضی به تمرین و حتی بازی‌کردن مقابل ایران شد. او می‌دانست چه شرایطی دارد و نباید برابر ایران بازی می‌کرد. باشگاه و کادر پزشکی از این اقدام او به‌شدت ناراحت است. اورونوف لجبازی کرد و از همه بیشتر پرسپولیس آسیب می‌بیند. او می‌توانست به کادر پزشکی ازبکستان بگوید که نمی‌تواند بازی کند.»

با مصدومیت اورونوف، حالا وضعیت او برای بازی با السد قطر مبهم است و کادر پزشکی پرسپولیس هم اطلاع دقیقی از جدیدترین وضعیت این بازیکن ندارد.