رئیس کمیته حقوقی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه سربازان وظیفه پلیس راهور ساعت طولانی در گرما و سرما و آلودگی هوا ناچارند در خیابان ها مستقر شوند، خواستار ارائه خدمات به آنها شد.

مهدی اقراریان در دویست و هفتاد و یکمین جلسه شورا در واکنش به گزارش رئیس پلیس راهور فراجا با بیان اینکه باید از بخش خصوصی در کنترل تخلفات استفاده شود، اظهار کرد: در بسیاری از کشورهای دنیا با استفاده از توان بازنشستگان پلیس مجموعه هایی برای مدیریت ترافیک شکل می گیرد و با استفاده از ابزار موجود، رضایت ایجاد می شود.

وی با بیان اینکه ثبت تعداد خودروهایی که امکان تردد در شهر دارند، باید مورد توجه قرار بگیرد، یادآور شد: در برخی موارد ساعت ها در بزرگراه ها حضور داریم و پلیس هم نمی تواند کاری کند. در این ساعات میلیون ها لیتر بنزین مصرف می شود و هدر می رود. پلیس آخر این خط است و شاهد این هستیم که شهرداری ها در ادوار مختلف با صدور مجوزهای عجیب و غریب در معابر تنگ و باریک، باعث ایجاد ساختمان های بلند و برج های متعدد می شود.

اقراریان با تأکید بر اینکه با ساخت این ساختمان های بلندمرتبه ترافیک به شکل قابل توجهی ایجاد خواهد شد و در این شرایط پلیس باید چه اقدامی انجام دهد، گفت: باید کمیته ای در معاونت حمل و نقل و ترافیک شکل بگیرد تا بتواند هماهنگی های لازم را با پلیس راهور انجام دهد.

وی اضافه کرد: با وجود اینکه معاونت حمل و نقل و ترافیک تلاش می کنند ناوگان حمل و نقل عمومی را توسعه دهند، ضعیف ترین عملکرد کنترل حوزه حمل و نقل را شاهد هستیم و شاید با ایجاد دفتر هماهنگی با پلیس این شرایط تا حدی کنترل شود.

اقراریان با بیان اینکه سه خط از خیابان ها گرفته شده و شاهد گره های ترافیکی در برخی معابر هستیم، تصریح کرد: خیابان اکباتان به محلی به توقف وانت ها و ایجاد انبار در این وانت ها تبدیل شده است. پارک دوبله و سوبله خودروها در چهارراه گلوبندک هم ترافیک بالایی را ایجاد کرده که این موارد قابل کنترل است.

وی به تردد خودروهای دارای پلاک شهرستان اشاره کرد و افزود: سربازان وظیفه پلیس راهور ساعات طولانی در گرما و سرما و آلودگی هوا ناچارند در خیابان ها مستقر شوند که ترافیک را مدیریت کند و پیشنهاد بنده این است که سایبان هایی به عنوان حداقل امکانات برای آنها ایجاد شود. شهرداری تهران باید در این زمینه به پلیس کمک کند.

منبع: همشهری آنلاین