پیشکسوت فوتبال ایران گفت:‌ به نظرم قطر آن تیم جام ملت‌ها نیست و ضعیف‌تر شده است.

به گزارش همشهری آنلاین تیم ملی ایران در هفته چهارم مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی امشب مقابل قطر قرار می‌گیرد. ابراهیم قاسمپور پیشکسوت فوتبال ایران در خصوص این دیدار صحبت‌هایی انجام داده است‌.

بازی تیم ملی مقابل قطر را در امارات چگونه پیش‌بینی می‌کنید؟

تیم ملی را از هر جهت که نگاه می‌کنیم از بقیه تیم‌های حاضر در این گروه بهتر است و بالطبع‌ شانس صعودش هم بیشتر است. تیم ملی ما در جام ملت‌ها با نتیجه سه بر دو نتیجه را به قطر واگذار کرد تا شوک بدی به ما وارد شود به همین دلیل هم حتماً تیم ما باید به گونه‌ای بازی کند و نتیجه بگیرد که انتقام آن شکست را از قطر بگیرد.

تیم ملی قطر به نسبت تیمی که در جام ملت‌ها داشت چقدر تغییر داشته است؟

به نظرم قطر آن تیم جام ملت‌ها نیست و ضعیف‌تر شده است. از سوی دیگر این تیم معمولاً به سراغ بازیکنان درجه دوم و سوم جهان رفته و با دادن پاسپورت قطری آنها را به عضویت کشور خودش در آورده که آخرین آنها وینگری برزیلی است هر چند با وجود این آنها نیروی انسانی کمی دارند و دنبال این هستند که خودشان را بیشتر مطرح سازند. در طرف مقابل تیم ملی ما هم شرایط ایده‌آلی ندارد خصوصاً لژیونرها که در شرایط خوب گذشته نیستند. از سوی دیگر خود ما هم برنامه تاکتیکی خاصی نداریم و بیشتر به دنبال ارسال از کناره‌ها هستیم که از این روش هم نتوانستیم بهره خوبی ببریم.

با وجود این شرایط انگیزه بازیکنان ما برای برد بیشتر از بازیکنان قطری است؟

حتماً همین طور است چون ما در جام ملت‌ها نتیجه را به قطر واگذار کردیم به همین دلیل آن باخت باید به رگ غیرت بازیکنان ما بربخورد و موجب شود تا بازیکنان فقط برای پیروزی تلاش کرده و حریفشان را شکست دهند.

چه راهکاری می‌تواند شانس برد تیم ملی را مقابل قطر افزایش دهد؟

ما به یکسری از بازیکنانمان خیلی متکی هستیم، مثلاً از سردار و طارمی دائم استفاده می‌کنیم این در حالی است که بازیکنانی مانند قلی‌زاده و یا قایدی را در اختیار داریم و می‌توانیم به این بازیکنان فرصت بازی دهیم. نباید یکنواخت بازی کنیم و از بازیکنان خلاقی که قدرت دریبل یا شوتزنی دارند بیشتر استفاده کنیم و به شکل مداوم نباید با یکسری از بازیکنان مانند طارمی و سردار بازی کنیم چون حریفان ما هم بیکار ننشسته‌اند و آنها را به خوبی آنالیز می‌کنند.

نتیجه را چگونه پیش‌بینی می‌کنید؟

به نظرم تیم ما با نتیجه یک بر صفر یا دو بر صفر از سد تیم ملی قطر می‌گذرد.