کمیته اقدام سیاسی اعراب آمریکا اعلام کرده که از هیچ یک از کاندیداهای احزاب اصلی این کشور حمایت نمی کند.

گروه دیپلماتیک - همشهری آنلاین: یکی از مهمترین نهادهای سیاسی اعراب آمریکا موسوم به AAPAC اعلام کرده است که از هیچ یک از نامزدهای احزاب کلیدی این کشور ـ دمکرات و جمهوری‌خواه ـ حمایت نخواهد کرد.

خبرگزاری رویترز نوشته، به‌دلیل حمایت‌های چشم‌بسته کامالا هریس نامزد حزب دمکرات، و دونالد ترامپ نامزد حزب جمهوری‌خواه از اسرائیل (رژیم صهیونیستی) و جنایات غزه، کمیته اقدام سیاسی اعراب به‌طور رسمی اعلام کرده که از هیچ یک از آنان حمایت نخواهد کرد.

در بیانیه این نهاد سیاسی آمده: هر دو نامزد نسل‌کشی در غزه و جنگ در لبنان را تایید کرده‎اند. ما به سادگی نمی توانیم رای خود را به کامالا هریس دمکرات یا دونالد ترامپ جمهوری خواه بدهیم که کورکورانه از دولت جنایتکار اسرائیل حمایت می کنند.

در گزارش رویترز آمده،

  • این برای اولین بار از زمان تاسیس کمیته اقدام سیاسی عرب-آمریکایی از سال 1998 میلادی است که این گروه از هیچیک از نامزدها حمایت نمی‌کند.
  • کمیته اقدام سیاسی عرب-آمریکایی به‌طور سنتی از نامزد حزب دمکرات پشتیبانی کرده است.
  • به اعتقاد ناظران، حمایت نکردن کمیته اقدام سیاسی اعراب ضربه جدی به کارزار انتخاباتی کامالا هریس به شمار می‌رود.

اعلام حمایت نکردن اعراب و مسلمانان آمریکایی از هریس یا ترامپ در شرایطی است:

  • نظرسنجی ان‎بی‎سی نشان می‌دهد این دو نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال 2024 در سطح ملی نتایج برابری را کسب کرده و هرکدام ۴۸ درصد از حمایت افکار عمومی برخوردار هستند.
  • نظرسنجی‌ ای‎بی‎سی/ایپسوس اما نشان می‌دهد که هریس با ۵۰ درصد در برابر ترامپ با ۴۸ درصد برتری اندکی در محدوده حاشیه خطا دارد.
  • نتایج نظرسنجی سی‌بی‌اس/یوگاو نیز حاکی از آن است که هریس با برتری اندک ۳ درصدی نسبت به ترامپ (۴۹ درصد در برابر ۴۶ درصد) در برخی ایالات این کشو پیشتاز است.

موسسه پیو نیز در نظرسنجی جدیدی به این موضوع پرداخته که کدام نامزد انتخاباتی در صورت شکست در انتخابات ریاست جمهوری شکست را نمی‌پذیرد. این موسسه نظرسنجی نتایج تحقیقات اخیر خود را زنگ خطر دوباره‌ای برای آمریکا برشمرده چرا که بیش از 74درصد از آمریکایی‌ها گفته‌اند ترامپ در صورت شکست در انتخابات آن را نمی‌پذیرد و در مقابل 72درصد گفته‌اند هریس در صورت شکست در انتخابات، آن را قبول خواهد کرد.