رفیعی گفت: اتحادیه بین المجالس جهانی در ژنو، بازوی پارلمانی سازمان ملل است و بحث‌هایی که در این اجلاسیه مطرح می‌شود قابلیت ارجاع دادن و استناد کردن دارد، لذا کنشگری فعال ایران در اتحادیه‌های پارلمانی می‌تواند پیشبرنده برای اهداف سیاسی و تامین منافع ملی کشور باشد.

سمیه رفیعی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار همشهری آنلاین، با اشاره به سفر اخیر رئیس مجلس و اهمیت دیپلماسی پارلمانی، اظهار کرد: آقای قالیباف پیش از سفر به ژنو و حضور در اجلاسیه بین المجالس جهانی، در منطقه لبنان حضور داشتند و به صورت مستقیم با جنایات رژیم صهیونیستی در ضاحیه و بیروت روبه رو شدند، بنابراین این سفر از حیث آنکه توانستند صدای مظلومیت مردم غزه و لبنان را در اجلاسیه‌ای که بیش از ۱۸۰ کشور در آن عضویت دارند برسانند، اتفاق مهمی است.

وی ادامه داد: موضوع صدوچهل‌ویکمین اجلاسیه بین المجالس جهانی، کاربرد علم و فناوری برای صلح و آینده پایدار بود، بنابراین نقش دیپلماسی پارلمانی ایران در این اجلاسیه برای آنکه جنایات رژیم صهیونیستی در استفاده فناوری برای نقص آینده پایدار، اعلام کند؛ ارزشمند، ضروری و لازم است.

رفیعی بیان کرد: حضور رئیس مجلس جمهوری اسلامی در این اجلاسیه و پرداختن به ظلمی که به مردم فلسطین و غزه می‌شود، در بیدار شدن برخی از کشورهای مسلمان و عرب زبان که خودشان را به خواب زده اند و نسبت به این فجایع بی‌تفاوت هستند، اثرگذار است. درواقع این اقدام آقای قالیباف می‌تواند نهیبی برای آنان باشند همانطور که در صحبت‌هایشان هم اشاره کردند که در سمت درست تاریخ بایستند چراکه تاریخ، انسانیت را قضاوت خواهد کرد.

این نماینده مجلس با اشاره به نقش دیپلماسی پارلمانی در تامین منافع ملی، گفت: رهبر معظم انقلاب در نشستی که ابتدای دوره مجلس دوازدهم با نمایندگان داشتند بر ضرورت دیپلماسی پارلمان تاکید داشتند و پیگیری فعالانه مسائل از طریق پارلمان، تاکید داشتند. چراکه ارتباط مجالس کشورهای دنیا با یکدیگر می‌تواند در برخی از مسائلی که از طریق دیپلماسی دولتی پیگیری آن ممکن نیست، موثر باشد. در دیپلماسی پارلمانی که منجر به نزدیکی با مردم جهان است، اگر فعالانه عمل شود نتایج خوبی برای کشور ما که در شرایط خاصی قرار داشته و همواره تحت دشمنی‌های تاریخی با اسکتبار بودیم، پیش برنده است.

وی افزود: در اجلاسیه‌های اینچنینی، وقتی از شرایط تحریم و ظلمی که به ایران شده صحبت می‌کنیم، بسیاری از نمایندگان پارلمان دنیا با مفهوم تحریم آشنایی نداشتند، بنابراین چنین اقداماتی برای کشور موفقیت‌هایی را خواهد داشت.

رفیعی تاکید کرد: علاوه براین، اتحادیه بین المجالس جهانی، بازوی پارلمانی سازمان ملل است و بحث‌هایی که در این اجلاسیه مطرح می‌شود قابلیت ارجاع دادن و استناد کردن دارد، لذا کنشگری فعال ایران در اتحادیه‌های پارلمانی می‌تواند پیشبرنده برای اهداف سیاسی و تامین منافع ملی کشور باشد. همچنین رهبر انقلاب در بحثی هم اشاره کردند که به جهت قدرت افزایی تیم سیاست خارجی و پارلمانی دولتی، مجلس می‌تواند کنشگری فعال برای قدرت سازی و قدرت افزایی داشته باشد.