به گزارش همشهری آنلاین، هایپرفورس پنجمین کانسپتی است که نیسان برای نمایشگاه توکیو ساخته است. ماکوتو اوچیدا، مدیر نیسان میگوید این کانسپتها به طور مشخص به مدل خاصی اشاره نمیکنند. با این حال حضور هایپر فورس در جمع این کانسپتها احتمال ساخت یک مدل GT-R الکتریکی در آینده را افزایش داده است.
GT-R اسپرتترین مدل نیسان است. نیسان نسل اول GT-R را براساس یکی از مدلهای لوکسش به نام اسکایلاین در دهه شصت میلادی تولید کرد، اما تولید پس از بحران جهانی افزایش قیمت نفت در دهه هفتاد متوقف شد.
نسل جدید اسکایلاین GT-R پس از وقفهای طولانی در دهه ۹۰ به بازار آمد و پس از موفقیت در مسابقات به گودزیلا مشهور شد. نیسان در نسلهای بعدی با حذف اسکایلاین، نام این مدل را به GT-R تغییر داد و با تقویت ماشین آن را به سطحی رساند که اکنون با مدلهایی از لامبورگینی، پورشه و مکلارن مقایسه میشود.
بدنه کانسپت هایپر فورس با کمک زیرمجموعه اسپرت نیسان به نام نیزمو (Nismo) طراحی شده تا حداکثر توانایی را در پیست مسابقات داشته باشد. نیسان میگوید ماشین را همزمان طوری ساخته که هنگام رانندگی در شهر نرم و راحت باشد.
جزییات فنی زیادی از این کانسپت منتشر نشده است. نیسان تنها گفته که قدرتش ۱۰۰۰ کیلو وات معادل ۱۳۴۰ اسب بخار است و هر چهار چرخش به موتور الکتریکی وصل است.
نیسان برای طراحی اتاق ماشین با شرکت پولیفونی دیجیتال همکاری کرده که سازنده بازی ویدیویی اتوموبیلرانی گرن توریسمو است. داشبورد هایپر فورس مجموعهای از مکعبهایی متحرک است که روی هر کدام یک نمایشگر گذاشته شده است. نور این مکعبها هنگام رانندگی در شهر آبی است و در پیست این نور قرمز است. اطلاعاتی که نمایشگرها نشان میدهند هم بسته به انتخاب رانندگی در شهر یا پیست تغییر میکند.