سرمربی تیم ملی فوتبال ایران بعد از برتری مقابل قطر گفت: دقایقی که عقب بودیم تماشاگران واقعی در ورزشگاه بودند و تیم را تشویق کردند و باعث شدند بازی را برگردانیم.

به گزارش همشهری آنلاین تیم ملی فوتبال ایران در چهارمین دیدار خود در مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ مقابل قطر قرار گرفت و توانست در ورزشگاه راشد شهر دوبی حریفش را با نتیجه ۴ بر یک شکست دهد. تیم‌ملی با این برد، ۱۰ امتیازی شد و با تفاضل گل بیشتر نسبت به ازبکستان در صدر جدول گروه A قرار گرفت.

امیر قلعه‌نویی، سرمربی تیم ملی ایران در نشست خبری پس از بازی اظهار کرد: از تمام بازیکنان و مجموعه تیم تشکر می‌کنم. این برد را باید به ملت عزیز ایران تبریک بگویم. دقایقی که عقب بودیم، تماشاگران واقعی در ورزشگاه بودند و تیم را تشویق کردند و باعث شدند بازی را برگردانیم. امروز یکی از روزهای خوب ما بود و چهار گل زدیم و می‌توانستیم گل‌های بیشتر بزنیم ولی نشد. به تیم قطر هم تبریک می‌گویم، چه زمانی که بازی مساوی بود و چه زمانی که عقب بودند بازی خوبی ارائه دادند.

او در ادامه گفت: امروز یکی از بازی‌های خوب گروه بود و آسیا از این بازی لذت برد. بازی قبل [جام ملت‌های آسیا] که ۳ بر ۲ باختیم خیلی بدشانس بودیم. در آن دیدار یک توپ روی دروازه ما آمد و سه گل خوردیم و موقعیت‌های زیادی خراب کردیم. امروز خط دفاع ما بسیار خوب بود و تله گذاری خوبی داشتیم و توانستیم سرعت بازی را بالا ببریم.

سرمربی تیم‌ملی ادامه داد: به همه تبریک می‌گویم. شاید در این برد، کمترین نقش را من داشتم و به مهدی تاج و دیگر همکاران تبریک می‌گویم و از آنها تشکر می‌کنم که در شرایط سخت کمک می‌کنند تا فوتبال ایران راهش را پیدا کند.

قلعه‌نویی همچنین گفت: این برد در ادامه راه به ما کمک می‌کند. یکی دو روز می‌توانیم شادی کنیم و پس از آن باید به فکر بازی‌های بعدی با قرقیزستان و کره شمالی باشیم. امیدوارم بتوانیم با بازی‌های خوب، دل مردم ایران را شاد کنیم. بزرگترین تیم‌های دنیا هم یکنواخت نمی‌توانند بازی کنند ولی جاهایی که باید به ما کمک می‌کردند، با تبر ما را زدند که این موضوع جای نگرانی دارد.

او در ادامه گفت: پیشکسوتانی مانند بهتاش فریبا، حسین فرکی و ... در شرایط سخت ما را راهنمایی کردند. از کسانی مثل حسن روشن که از ما انتقاد می‌کند و همه پیشکسوتانی که دلشان برای فوتبال می‌سوزد تشکر می‌کنم. تعجب من از آقای جبلی [رئیس سازمان صداوسیما] است که چرا به برخی افراد فضا می‌دهد که اظهار نظر کنند؟ ما خیلی ایراد داشتیم ولی باز هم در نهایت خوشحالم که توانستم با یک بازی خوب ۳ امتیاز بگیریم. ان‌شاءالله با دو برد خوب بتوانیم صعود زودهنگامی به جام جهانی ۲۰۲۶ داشته باشیم.