سازمان هواشناسی آخرین پیش‌بینی‌ها را از وضعیت جوی کشور طی ۵ روزآینده اعلام کرد.

به گزارش همشهری آنلاین، سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد امروز (چهارشنبه) در اغلب مناطق کشور جوی آرام و پایدار حاکم است و تنها در ساعات بعدازظهر در برخی نقاط واقع در شمال غرب، ارتفاعات البرز مرکزی، غرب سواحل دریای خزر و همچنین در جنوب سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان افزایش ابر و رگبار پراکنده رخ می‌دهد.

امروز در شهرهای پرجمعیت کرج، تهران، اصفهان و اراک افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا انتظار می‌رود.

پنجشنبه در برخی نقاط شمال غرب و غرب سواحل دریای خزر افزایش ابر و رگبار پراکنده رخ خواهد داد و در شمال آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

جمعه و شنبه با نفوذ جریانات شمالی به غرب سواحل دریای خزر، ابرناکی و بارش همراه با کاهش نسبی دما در غرب مازندران، گیلان، اردبیل و شمال آذربایجان شرقی ادامه خواهد داشت.

جمعه و شنبه در برخی نقاط غرب شمال غرب و دامنه‌های جنوبی البرز واقع در استان‌های قزوین، البرز و تهران به‌ویژه در ساعات بعدازظهر افزایش ابر، گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید یا خیزش گرد و خاک رخ می‌دهد.

یکشنبه در شمال آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران و غرب گلستان بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد و در ارتفاعات بارش برف همراه با کاهش نسبی دما ادامه خواهد داشت.

در این روز در کل نوار شمالی کشور وزش باد و کاهش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود.

پنجشنبه و جمعه افزایش وزش باد در کشور همسایه عراق سبب خیزش گرد و خاک و نفوذ آن به نوار غربی کشور و دامنه‌های جنوبی البرز می‌شود.

جمعه و شنبه غرب دریای خزر و یکشنبه کل این دریا مواج است.